ד"ר יעל ברק לוי

יעל ברק
בית ספר: חינוך

ד"ר ברק לוי הינה יועצת חינוכית לחינות המיוחד וחוקרת בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית. תחום המחקר העיקרי הינו הקשר בין התפתחות ילדים והתמודדות הורית במשפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים. מחקרים קודמים בחנו רגישות הורית ולחץ הורי במשפחות לילדים בעלי עיכוב התפתחותי, תגובות הורים לקבלת האבחון של ילדם וכן התמודדות של אחים בריאים לילדים עם אוטיזם.

Dr. Barak Levy is an educational counselor for special education and a developmental psychology researcher. Her main research interest is the relationship between children’s development and parental adjustment when having children with disabilities. Previous research entails parental sensitivity and stress in families of children with Mild Intellectual Disability, the reaction of parents to their child’s diagnosis, as well as the adjustment of siblings of children with Autism Spectrum Disorder. 
 
השכלה אקדמית:
תואר ראשון – מדעי ההתנהגות  אוניברסיטת בן גוריון בנגב, בהצטיינות.
תואר שני – יעוץ חינוכי – אוניברסיטת בן גוריון בנגב, בהצטיינות יתרה.
תואר שלישי – פסיכולוגיה התפתחותית – אוניברסיטת בן גוריון בנגב.
פוסט דוקטורט – המרכז להורות ומשפחה – מחלקה לחינוך, אוניברסיטת ליידן, הולנד.
דרגה אחרונה: מרצה
תחומי התמחות: פסיכולוגיהחינוך מיוחד
נושאי המחקר: התמודדות הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ; שילוב ילדים בעלי צרכי מיוחדים במסגרות חינוך רגיל – חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי.
דוא"ל: Yael.barak.levy@gmail.com

קורסים נבחרים

רבים מן הילדים בעלי הצרכים המיוחדים מציגים קשיי...
 
בקורס נדון בשני נושאים עיקריים אשר ביניהם יחסי...
 
בקורס זה נכיר לקויות שונות בדגש על לקויות קשות...
 

פרסומים נבחרים

 
Diathesis-stress model
. In: (Eds.), (pp. ).
 
Adjustment characteristics of healthy siblings of children with autism
. .
 
The effects of familial risk and parental resolution on parenting a child with mild intellectual disability
. .
 
(Paternal versus maternal coping styles with child diagnosis of Developmental Delay (DD
. .
 
Links between paternal depressive symptoms, parental sensitivity and children's responsiveness: a study on Israeli children with feeding disorders
. .