תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית .M.A בפסיכולוגיה חינוכית

M.A.

למה תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית?

לאורך 12 שנות לימוד במערכת החינוך הילדים והילדות עוברים אין סוף התרחשויות. הם הופכים מילדים קטנים לילדים צעירים, מתבגרים ונוער. כל תקופה מביאה את האתגרים שלה ומתווספת לאתגרים שמביאים מבנה האישיות והרקע האישי והתרבותי. הבחירה שלך לעסוק בפסיכולוגיה חינוכית תתרום לקדם את רווחתם הנפשית של התלמידים מתוך ראייה מערכתית ורב תרבותית. התפקיד שלך ייעסוק בין היתר באבחון, טיפול והתערבות ברמה המערכתית והפרטנית.

תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית עם התמחות בשירות הפסיכולוגי, הוא ההזדמנות שלך ליצור עבורך קריירה מרהיבה ומשמעותית. התואר יאפשר לך להשתלב בשירות הפסיכולוגי במועצות ובעיריות השונות, לפתוח קליניקה להצעת שירותים בתחומי הדרכת הורים, טיפול רגשי לילדים, טיפולים אישיים, משפחתיים, טיפול במצבי משבר, אבחונים פסיכולוגיים ועוד.

אקדמיה יישומית

לצד ההכשרה האקדמית נפתח בפניך את הדלתות להכשרה קלינית עם פרקטיקה בשירות הפסיכולוגי חינוכי ביישובים השונים באזור הדרום. במהלך הפרקטיקום נלמד אותך לזהות את תת הרכיבים מהם בנויה המערכת החינוכית, בדגש על מערכת בעלת רקע תרבותי מגוון. לאבחן מהן נקודות כח וחולשה. לבנות תכנית התערבות טיפולית ועוד. 
נכיר לך כלים לבחינה ומניעת אלימות במערכת החינוך, נאפשר לך לקבל הכשרה בהתמודדות עם מצבי לחץ ויישוב סכסוכים,  ונעניק לך כלים להבנת דרכי הסתגלות ומצבי מצוקה אצל תלמידים החווים מציאות חברתית מאתגרת. 

 

מה כוללים לימודי פסיכולוגיה חינוכית?

תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית מכיר ברב תרבותיות הישראלית ובוחר לשים דגש מיוחד על היבטים של רגישות חברתית ותרבותית.

ארבעה צירי התכנית – ציר בסיסי – יאפשר לך לעצב את דמותך האישית והמקצועית כפסיכולוגית או פסיכולוג החינוכי. ציר שני – יכשיר אותך להביא לידי ביטוי את הרגישות החברתית והתרבותית בעבודה הפסיכולוגית. ציר שלישי – באקדמית אחוה אנחנו מחוברים למרחב בו אנחנו מלמדים ופועלים. בציר זה נתמקד בקשר שבין הפסיכולוג לשדה החינוכי עם דגש ייחודי לאזור הדרום. ציר אחרון – יעסוק בקידום הידע התיאורטי והמעשי שלך וישלב פעילות מחקרית, אותה יהיה עליך לשלב במהלך התואר. למידה הנעה על ארבעת הצירים הללו, תרחיב את הראייה המערכתית, הטיפולית, האבחונית והאתית שלך ותעמיק את המיומנויות שלך בעבודתך בשדה הפסיכולוגי חינוכי. 

תכנים מובילים – איך מתקיים הממשק בין הפסיכולוגיה החינוכית, הקהילה ומערכות החינוך? בהקשר זה – מהי פסיכולוגיה חינוכית מותאמת תרבותית? איך לייצר הדרכת הורים אפקטיבית? איך לזהות ולטפל בילדים בהקשר של מצוקה וטראומה? מהו טיפול במשחקיות ואיך מנהלים אותו? ועוד 

מידע חשוב

מוזמנים להגיש מועמדות לתוכנית בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה/מדעי ההתנהגות בממוצע של 85 ממוסד אקדמי מוכר על-ידי המל"ג וגיליון ציון מבחן מתא"ם של 75 ומעלה.

על כל מועמד לשלוח ערכת רישום הכוללת:
1.שאלון אישי אשר יאפשר להכירך ולבחון את התאמתך לתוכנית.
2.גיליון ציוני תואר ראשון בפסיכולוגיה וחוגים נוספים
3.גיליון ציון מבחן מתא”ם
4. שתי המלצות אישיות
• המלצה אקדמית.
• המלצה שאינה אקדמית על בסיס התנסות בשדה.

יש לשלוח שתי המלצות אישיות:
• המלצה אקדמית.
• המלצה שאינה אקדמית על בסיס התנסות בשדה.

על הממליץ למלא את הטופס ולאחר מכן לשלוח את ההמלצה למרכז ייעוץ והרשמה באקדמית אחוה במייל: [email protected]

סגל התוכנית יבחן את תיקי המועמדים ויזמין לוועדת קבלה את המועמדים שמידת התאמתם לתוכנית היא הגבוהה ביותר. במסגרת תהליך הקבלה יתקיימו ראיונות אישיים. 

ההרשמה לתכנית והשלמת המסמכים תסתיים בתאריך 15.2.25

לתשומת ליבך – הערכת תיק המועמד תתבצע רק לאחר השלמת כלל המסמכים כפי שמפורט מעלה

לנוחיותך, מצורף טופס מילוי להמלצה

טופס מילוי להמלצה

בתוכנית מוצעים שני מסלולים: מסלול עם תזה ומסלול עבודת גמר.

משך הלימודים – כשנתיים.

הלימודים מתקיימים יומיים בשבוע במכללה. בשנה הראשונה יתווסף יום נוסף המיועד להתנסות קלינית ובשנה השנייה יתווספו יומיים בשבוע בתיאום מול השירות הפסיכולוגי החינוכי

*ייתכנו שינויים בתכנית הלימודים ובאופני הלמידה בהתאם לאילוצי המערכת.

התוכנית מתאימה לבעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה המגלים גמישות מחשבתית, אמפתיה וסקרנות גדולה, ומעוניינים לשפר את רווחתם הנפשית של התלמידים בתוך המעטפת החינוכית.

מה עושים בסיום התואר?

הניסיון המעשי יחד עם ההבנה התיאורטית יתנו לכם כלים לאבחן, לטפל ולהתערב ברמה המערכתית והפרטנית. תחילה תעברו מסלול התמחות במשך שנתיים במשרה מלאה, או ארבע שנים בחצי משרה בשרות הפסיכולוגי. לאחר מכן תוכלו להשתלב כפסיכולוגיים חינוכיים, בשירות הפסיכולוגי במועצות ובעיריות השונות. יתאפשר לכם גם לפתוח קליניקה ולהציע שירותים בתחומי הדרכת הורים, טיפול רגשי לילדים, טיפולים אישיים, משפחתיים, טיפול במצבי משבר, אבחונים פסיכולוגיים ועוד.

מדברי ראש התוכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית

ד"ר בלהה פריינטה

הפסיכולוגיה החינוכית היא שליחות כפולה: היא נוגעת בנפשו של הילד הבודד, בהורה המבקש מענה, ובמחנך הזקוק להכוונה – ובו בזמן פועלת במעגלים רחבים של משפחה, מערכת חינוך וקהילה. הטיפול האישי והשיקום הרגשי אינם נפרדים מן הפעולה המערכתית; השניים שזורים זה בזה, מזינים ומחזקים זה את זה. חוסן אישי מתעצם כאשר קיימת מערכת תומכת, ומערכת חינוכית הופכת יציבה כאשר היא נשענת על ילדים, הורים וצוותים חזקים מבפנים.
תפקידנו הוא לטפח את משאבי החוסן בשגרה – לזהות קשיים בזמן, להעניק כלים להתמודדות, ולבסס תחושת מסוגלות ותקווה. ואולם ברגעי חירום לאומיים, שליחות זו מקבלת תוקף מחודש: אז מתגלה במלוא עוצמתה חשיבותה של הפסיכולוגיה החינוכית בהחזקה, בהובלה ובהגנה על המשך תפקודו של הפרט ושל המערכת כולה לנוכח כאב, אובדן וחרדה.
התכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית באקדמית אחוה נבנתה מתוך תפיסה זו: להכשיר אנשי מקצוע מצוינים בעלי כישורים טיפוליים מגוונים ורגישות תרבותית, הפועלים מתוך ערכים של שוויון, רב־תרבותיות והעצמה חברתית. אנו מחויבים להצמיח דור חדש של פסיכולוגים חינוכיים שיידעו להחזיק את התקווה, לחזק את החוסן, ולשלב טיפול אישי ומערכתי כאחד – לטובת הילדים, המשפחות והקהילות, בשגרה ובחירום

למה לבחור ללמוד באקדמית אחוה?

כי אנחנו מחוברים לעשייה

הלמידה היא גם בכיתה, גם בשטח. ניתן לך טעימה ממה שמצפה לך בהמשך ונחשוף אותך לעשייה פורצת דרך, שתעורר את הסקרנות והדמיון.

כי האקדמית אחוה דוגלת במצוינות, בתנועה קדימה, בהובלה

האקדמית אחוה מובילה בחדשנות בתכניות הלימודים וגם בדרכי הלמידה, באווירה הלימודית המזמינה, המאפשרת.

כי אחוה נותנת יחס של מכללה בשכר לימוד אוניברסיטאי

באחוה לומדים בקבוצות קטנות ומקבלים יחס אישי. זו כבר השנה הרביעית ברצף שאנחנו זוכים במקומות הראשון והשני בסקר שביעות רצון הסטודנטים ברמה הארצית!

כי הסגל שלנו מסור להצלחה שלך

סגל התוכנית מורכב מפרופסורים ודוקטורים מנוסים, פורצי דרך ונשות ואנשי שטח ומחקר, המיישמים תורות הלכה למעשה והם ילוו אותך אישית לאורך כל התואר.