דרגה 1 במתווה "אופק חדש"

NLP (Neuro Linguistic Programing ) הינו מדע המצוינות האנושית המאפשר לנו להבין כיצד המוח שלנו עובד. זוהי גישה שהתפתחה מתוך חקר אנשים אפקטיביים ומצליחים מאד בתחומם, כאשר שאלת המוצא היתה : מה הופך אנשים למצליחים ולמשפיעים ביותר בתחומם? ואיך הם עושים זאת? המחקר נערך מתוך התבוננות ומודלינג על התהליך המנטלי הפנימי שאנשים אלו עברו, כיצד הם חשבו והשתמשו במשאבים שלהם בדרך להצלחתם. מחקר זה הוליד מאגר של טכניקות פרקטיקות וקלות ללמידה, ליצירת השפעה תוך אישית ובינאישית מיידית.
ה – NLP הינו כלי בעל עוצמה אדירה  שגורם ליצירת שיתוף פעולה ברמה הלא מודעת. במקום לטפל בהתנגדויות, הוא מעניק לנו כלים למנוע אותן  מלכתחילה ע"י רכישת טכניקות ליצירת "כימיה" מיידית (ראפור) ושימוש בשפת ההשפעה, שפה המורכבת מהקשבה ושאילת שאלות ממקום אחר.
בקורס הלומד יקבל כלים לתקשורת אפקטיבית בין המורה / הגננת החדשה לבין הילדים /הורים המבוססת על ההבנה מה קורה במוחם של המורה/ גננת, בדיוק באותה מידת חשיבות, מה קורה בראשם של התלמידים/ילדים/ הורים. התנהגותו של הזולת מונעת מצורך פנימי, מגורם המפעיל את האדם לתגובה מסויימת. ה NLP שם דגש בגורם,  בסיבה להתנהגות הזולת ובמתן מענה לאותו צורך בדרך אחרת.

 

NLP – תקשורת מקרבת ומעצימה
"דמיון הוא תחילת היצירה. אתה מדמיין את מה שאתה רוצה, אתה רוצה את מה שאתה מדמיין. ולבסוף, אתה יוצר את מה שאתה רוצה" – ג'ורג' ברנרד שו.
הגמישות והיצירתיות, הן שתי מיומנויות מרכזיות הנדרשות לגננת בניהול תהליכי ההוראה, ארגון סדר היום, ארגון המרחב, עבודה עם הורים וניהול הצוות. 
מיומנויות אלה מקבלות משנה תוקף כאשר מן הגננת של המאה ה 21 נדרש להעז, לפרוח ולהסתגל לסביבות דינאמיות ומשתנות, כדי שתוכל לאפשר לילדים בגנה למידה משמעותית המבוססת על תהליך, התנסות וחוויה.
יחד נרקום מיומנויות וחלומות של כל אחת ואחת כאשת חינוך בגיל הרך.

 

לרקום חלום חינוכי בגן
הקורס יערך בפורמט של סדנה. בכל אחד מהמפגשים יוקצה זמן לרצועת היוועצות וחקר מקרה המזמנים אפשרות לחקור ייצוגים של התנסויות בעבודה בשדה החינוכי.
אתגרים בחינוך
NLP (Neuro Linguistic Programing ) הינו מדע המצוינות האנושית המאפשר לנו להבין כיצד המוח שלנו עובד. זוהי גישה שהתפתחה מתוך חקר אנשים אפקטיביים ומצליחים מאד בתחומם, כאשר שאלת המוצא היתה : מה הופך אנשים למצליחים ולמשפיעים ביותר בתחומם? ואיך הם עושים זאת? המחקר נערך מתוך התבוננות ומודלינג על התהליך המנטלי הפנימי שאנשים אלו עברו, כיצד הם חשבו והשתמשו במשאבים שלהם בדרך להצלחתם. מחקר זה הוליד מאגר של טכניקות פרקטיקות וקלות ללמידה, ליצירת השפעה תוך אישית ובינאישית מיידית.
ה – NLP הינו כלי בעל עוצמה אדירה  שגורם ליצירת שיתוף פעולה ברמה הלא מודעת. במקום לטפל בהתנגדויות, הוא מעניק לנו כלים למנוע אותן  מלכתחילה ע"י רכישת טכניקות ליצירת "כימיה" מיידית (ראפור) ושימוש בשפת ההשפעה, שפה המורכבת מהקשבה ושאילת שאלות ממקום אחר.
בקורס הלומד יקבל כלים לתקשורת אפקטיבית בין המורה / הגננת החדשה לבין הילדים /הורים המבוססת על ההבנה מה קורה במוחם של המורה/ גננת, בדיוק באותה מידת חשיבות, מה קורה בראשם של התלמידים/ילדים/ הורים. התנהגותו של הזולת מונעת מצורך פנימי, מגורם המפעיל את האדם לתגובה מסויימת. ה NLP שם דגש בגורם,  בסיבה להתנהגות הזולת ובמתן מענה לאותו צורך בדרך אחרת.

 

NLP – תקשורת מקרבת ומעצימה

להכיר גישות מועילות שתורמות להוראה ולהנהגת כיתה; ללמוד מהם מושגי "משמעת", "בעיות משמעת" ו"תקשורת בינאישית" בהקשר החינוכי; להבין את הגורמים לבעיות משמעת; להבחין בין בעיות משמעת קלות וקשות; להכיר כלים לטיפול בבעיות משמעת; לטפח מיומנויות תקשורת לשם ניווט כיתה הטרוגנית; לשפר כשלים בתקשורת בינאישית מילולית ובלתי-מילולית; לקדם את יכולת ניווט הכיתה.

קורס בעיות משמעת ותקשורת בינאישית
Page 1 of 2