דרגה 1 במתווה "אופק חדש"

NLP (Neuro Linguistic Programing ) הינו מדע המצוינות האנושית המאפשר לנו להבין כיצד המוח שלנו עובד. זוהי גישה שהתפתחה מתוך חקר אנשים אפקטיביים ומצליחים מאד בתחומם, כאשר שאלת המוצא היתה : מה הופך אנשים למצליחים ולמשפיעים ביותר בתחומם? ואיך הם עושים זאת? המחקר נערך מתוך התבוננות ומודלינג על התהליך המנטלי הפנימי שאנשים אלו עברו, כיצד הם חשבו והשתמשו במשאבים שלהם בדרך להצלחתם. מחקר זה הוליד מאגר של טכניקות פרקטיקות וקלות ללמידה, ליצירת השפעה תוך אישית ובינאישית מיידית.
ה – NLP הינו כלי בעל עוצמה אדירה  שגורם ליצירת שיתוף פעולה ברמה הלא מודעת. במקום לטפל בהתנגדויות, הוא מעניק לנו כלים למנוע אותן  מלכתחילה ע"י רכישת טכניקות ליצירת "כימיה" מיידית (ראפור) ושימוש בשפת ההשפעה, שפה המורכבת מהקשבה ושאילת שאלות ממקום אחר.
בקורס הלומד יקבל כלים לתקשורת אפקטיבית בין המורה / הגננת החדשה לבין הילדים /הורים המבוססת על ההבנה מה קורה במוחם של המורה/ גננת, בדיוק באותה מידת חשיבות, מה קורה בראשם של התלמידים/ילדים/ הורים. התנהגותו של הזולת מונעת מצורך פנימי, מגורם המפעיל את האדם לתגובה מסויימת. ה NLP שם דגש בגורם,  בסיבה להתנהגות הזולת ובמתן מענה לאותו צורך בדרך אחרת.

 

NLP – תקשורת מקרבת ומעצימה
"דמיון הוא תחילת היצירה. אתה מדמיין את מה שאתה רוצה, אתה רוצה את מה שאתה מדמיין. ולבסוף, אתה יוצר את מה שאתה רוצה" – ג'ורג' ברנרד שו.
הגמישות והיצירתיות, הן שתי מיומנויות מרכזיות הנדרשות לגננת בניהול תהליכי ההוראה, ארגון סדר היום, ארגון המרחב, עבודה עם הורים וניהול הצוות. 
מיומנויות אלה מקבלות משנה תוקף כאשר מן הגננת של המאה ה 21 נדרש להעז, לפרוח ולהסתגל לסביבות דינאמיות ומשתנות, כדי שתוכל לאפשר לילדים בגנה למידה משמעותית המבוססת על תהליך, התנסות וחוויה.
יחד נרקום מיומנויות וחלומות של כל אחת ואחת כאשת חינוך בגיל הרך.

 

לרקום חלום חינוכי בגן
הדיאלוג הוא שיחה מתכוונת אשר יש בה הקשבה מלאה של האחד לשני מתוך נוכחות מוחלטת בעולמו.
ישנה חשיבות רבה לקשר ולדיאלוג בין מורים לתלמידים בשל השפעתו על מהלך ההתפתחות.
הדיאלוג מזמן שיח במרחב של צמיחה והתפתחות תוך יצירת יחסי ביטחון ואמון בסיסי.
הקורס יקנה ללומדים אמצעים לניהול סוגים שונים של דיאלוג בהתאם למטרות שהמורה יקבע לעצמו, כגון: יצירת קשר, בניית אמון, אבחון מצוקה , הצבת גבולות והגברת מוטיבציה.
הקורס משלב היבטים ועקרונות של הפסיכולוגיה החיובית (ע"פ מרטין סליגמן) , אשר מדגישה את השימוש בחוזקותיו של האדם, כדי להגיע למימוש עצמי ,הגישה ההומניסטית  אשר לפיה לאדם אפשרות בחירה והוא פועל לחיפוש משמעות, ערכים ויצירתיות. וגישת הכוחות אשר מכוונת להתמקדות בחוזקותיו ובכוחותיו של האדם, וראיית הייחודיות שבו.
הדיאלוג ככלי מקדם בעולם החינוך
ניהול כיתה למורה מתחיל  הינו מלאכה מורכבת המצריכה מהמורה הבנה וידע מקצועי בהיבטים רבים.
ניהול כיתה נחשב לאיד מתחומי הידע והמיומנויות החשובים ביותר להוראה ,לצד תחומים נוספים.
ניהול כיתה מקנה תשתית מסודרת וסביבה רגועה שבתוכה יוכלו התלמידים ללמוד .
במסגרת הקורס יחשפו הלומדים למגוון רחב של שיטות הוראה ודרכים אפקטיביות לניהול שיעור והתמודדות עם בעיות משמעת.
אירועים מאתגרים בכיתה ודרכי התמודדות (אשדוד)
NLP (Neuro Linguistic Programing ) הינו מדע המצוינות האנושית המאפשר לנו להבין כיצד המוח שלנו עובד. זוהי גישה שהתפתחה מתוך חקר אנשים אפקטיביים ומצליחים מאד בתחומם, כאשר שאלת המוצא היתה : מה הופך אנשים למצליחים ולמשפיעים ביותר בתחומם? ואיך הם עושים זאת? המחקר נערך מתוך התבוננות ומודלינג על התהליך המנטלי הפנימי שאנשים אלו עברו, כיצד הם חשבו והשתמשו במשאבים שלהם בדרך להצלחתם. מחקר זה הוליד מאגר של טכניקות פרקטיקות וקלות ללמידה, ליצירת השפעה תוך אישית ובינאישית מיידית.
ה – NLP הינו כלי בעל עוצמה אדירה  שגורם ליצירת שיתוף פעולה ברמה הלא מודעת. במקום לטפל בהתנגדויות, הוא מעניק לנו כלים למנוע אותן  מלכתחילה ע"י רכישת טכניקות ליצירת "כימיה" מיידית (ראפור) ושימוש בשפת ההשפעה, שפה המורכבת מהקשבה ושאילת שאלות ממקום אחר.
בקורס הלומד יקבל כלים לתקשורת אפקטיבית בין המורה / הגננת החדשה לבין הילדים /הורים המבוססת על ההבנה מה קורה במוחם של המורה/ גננת, בדיוק באותה מידת חשיבות, מה קורה בראשם של התלמידים/ילדים/ הורים. התנהגותו של הזולת מונעת מצורך פנימי, מגורם המפעיל את האדם לתגובה מסויימת. ה NLP שם דגש בגורם,  בסיבה להתנהגות הזולת ובמתן מענה לאותו צורך בדרך אחרת.

 

NLP – תקשורת מקרבת ומעצימה
Page 1 of 3