תואר שני בפסיכולוגיה קלינית .M.A בפסיכולוגיה קלינית

M.A.

למה פסיכולוגיה קלינית?

לאורך חייו מוצא עצמו כל אדם מתמודד עם רגעי משבר וקושי. זו עובדה. אל מול שגרת החיים המאויימת תדיר בדרום הארץ, הדברים מתעצמים. החיים מתקיימים לצד חרדות, טראומות ופוסט טראומות מילדות ועד זיקנה. הצורך בדמויות מרפאות, כמו פסיכולוגים קליניים הוא עצום.
הבחירה שלך במסלול היוקרתי של פסיכולוגיה קלינית, תאפשר לך לתת מענה לקהילה, להשתלב במוסדות בריאות הנפש במגזר הציבורי, השלישי והפרטי. לפתוח קליניקה, להציע שירותי טיפול אישיים וקבוצתיים, זוגיים ומשפחתיים. ייעוצים קצרי מועד, טיפול במצבי משבר, אבחונים פסיכולוגיים ועוד.

אקדמיה יישומית

לצד ההכשרה האקדמית נפתח בפניך את הדלתות להכשרה קלינית מעשית מקיפה במוסדות בריאות נפש מגוונים. תהיה לך הזדמנות לקחת חלק בישיבות הנהלה ולערוך סיכומי טיפול.
ייתכן, שיתאפשר לך גם לבצע הכשרה ייחודית בקליניקה לטיפול פסיכולוגי רגיש תרבות, שהוקם כאן אצלנו באקדמית אחוה ומטרתה לתת מענה לצרכי הקהילה מחוץ למכללה וכן לאנשי סגל וסטודנטים.
לאורך כל הדרך צוות של פסיכולוגים קליניים מנוסים ילווה וידריך אותך עד לסיום ההכשרה. 

עם סיום הלימודים וההכשרה, יפתחו בפנייך דלתות להמשך התמחות במסגרות מובילות ברחבי הארץ ופיתוח הקריירה שלך במסגרות הציבוריות ובקליניקות פרטיות. 

אם בחרת מסלול עם תזה, תיפתח בפניך גם הדלת ללימודי דוקטורט. 

 

אז מה לומדים כאן בעצם?

מתוך החיבור למרחב בתוכו פועלת האקדמיה, בחרנו לשים דגש מיוחד על רגישות תרבותית. הגיוון וההכלה הנדרשים במפגש עם רב התרבותיות והמגזר מורכבים יותר והמענה צריך להיות מותאם יותר. על המטפלים להיות מסוגלים להתחבר למטופל בהיבטים השונים התרבותיים, מגדריים, התנהגותיים, אמונתיים ועוד. 

קורסי חובה בפסיכולוגיה קלינית – מהי פסיכופתולוגיה? מהו הריאיון הקליני ואיך מבצעים אותו? מה מאפשרת הפסיכודיאגנוסטיקה בתהליכי האבחון? מה המשמעות של היבטים תרבותיים בפסיכופתולוגיה? אלו קודים ואתיקה מקצועית מתקיימים בפסיכולוגיה הקלינית? מה הקשר בין תרבות, זהות ואישיות ומהי פסיכולוגיה רגישת תרבות? מהם יסודות הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי? ועוד

כלים לטיפול באוכלוסיות מגוונות – מהם המאפיינים התרבותיים תפיסתיים של הקהלים השונים – ערבים, חרדים, יוצאי אתיופיה, להטב"קים? מהו הממשק בין רקע פסיכוגראפי, סוציולוגי תרבותי ובריאות הנפש? אלו סוגיות קיימות בטיפול נפשי באוכלוסיות חרדיות? מהי הדרך המקדמת בעבודה עם המגזר הערבי? מהי פסיכודיאגנוסטיקה ואיך מביאים את מאפייניה לחדר הטיפול והאבחון?  

 

מידע חשוב

מוזמנים להגיש מועמדות לתוכנית בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה/ במדעי ההתנהגות בממוצע של 85 ממוסד אקדמי מוכר על-ידי המל"ג וגיליון ציון מבחן מתא"ם של 75 ומעלה.

על כל מועמד לשלוח ערכת רישום הכוללת:
1. שאלון אישי אשר יאפשר להכירך ולבחון את התאמתך לתוכנית.
2.גיליון ציוני תואר ראשון בפסיכולוגיה וחוגים נוספים
3.גיליון ציון מבחן מתא”ם
4. שתי המלצות אישיות
• המלצה אקדמית.
• המלצה שאינה אקדמית על בסיס התנסות בשדה.

בשל המצב הביטחוני הנוכחי במדינת ישראל המחלקה לפסיכולוגיה במכללה האקדמית אחוה מאפשרת להגיש מועמדות לתואר שני ללא מתא"ם למועמדים אשר עונים על כל התנאים הבאים:

1.רישום לתאריך המתא"ם המקורי ב-10.10.2023*
2.לא ניגשו במועדים 29.12.2023 ו- 15.3.2024
3.שירות מילואים של לפחות 60 ימים מתאריך 7.10 *
או
תושבי עוטף עזה ו/או עקורים מבתיהם בשל המלחמה.

*יידרשו אסמכתאות

שליחת ההמלצות מתבצעת דרך מערכת ארצית ממוחשבת לניהול המלצות ללימודי מוסמך בפסיכולוגיה.

סגל התוכנית יבחן את תיקי המועמדים ויזמין לוועדת קבלה את המועמדים שמידת התאמתם לתוכנית היא הגבוהה ביותר. במסגרת תהליך הקבלה יתקיימו ראיונות אישיים. 

ההרשמה לתכנית והשלמת המסמכים תסתיים בתאריך 30.4.24
*ייתכנו שינויים בשל המצב הביטחוני

לתשומת ליבך – הערכת תיק המועמד תתבצע רק לאחר השלמת כלל המסמכים כפי שמפורט מעלה

לנוחיותך, מצורף מדריך לשימוש במערכת ההמלצות

מדריך למערכת ההמלצות

בתוכנית שני מסלולים: מסלול תזה ומסלול עבודת גמר

משך הלימודים – כשנתיים.

הלימודים מתקיימים יומיים בשבוע במכללה. ההתנסות הקלינית בשדה מתקיימת יומיים נוספים בשבוע.


*ייתכנו שינויים בתוכנית הלימודים ובאופני הלמידה בהתאם לאילוצי המערכת.

התוכנית מתאימה לסטודנטים בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות. לבעלי גמישות מחשבתית, אמפתיות וסקרנות גדולה המסוגלים ומעוניינים לפגוש את השונה, האחר, להתעמת עם הרתיעה והגזענות, לא להיבהל מהם ולטפל בהם.

כפסיכולוגים קליניים תוכלו להשתלב במוסדות בריאות הנפש במגזר הציבורי, השלישי והפרטי, לפתוח קליניקה ולהציע שירותי טיפול אישיים, קבוצתיים, זוגיים, משפחתיים, ייעוצים קצרי מועד, טיפול במצבי משבר, אבחונים פסיכולוגיים ועוד.

במסגרת תוכנית הלימודים על תלמידי המסלול לתואר שני לסיים את התואר עם תזה או עבודת גמר. בהתאם, מצורפים מנחים במסלול עם פירוט תחומי המחקר המרכזיים שלהם. עם תחילת שנת הלימודים אנחנו מצפים כי תתחילו לחשוב, לתכנן ולעבוד על נושא מחקרי שיוביל לעבודת גמר או תזה.

חוברת מנחים לתזה

תקנון המגמה לפסיכולוגיה קלינית

אנחנו מחויבים לחזון של פסיכולוגיה קלינית, פלורליסטית ועכשווית, המאחדת בין השדה לאקדמיה

ובין הפרקטיקה למחקר. במוקד ענייננו ועשייתנו מצויה הסוגייה התרבותית בפסיכולוגיה קלינית

תקנון המגמה הקלינית

פרופסור יהונתן גז

מדברי ראש התוכנית לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית

פרופ' יהונתן גז

כחלק מהזכות הבסיסית של כל אדם ליהנות משירותי בריאות נפש נגישים, בריאים, מבינים ומכילים, חובתנו להיות רגישים, להבין ולהכיל את הרגישות התרבותית המובנית בחברה הישראלית. הניסיון מלמד אותנו שהמגזר הערבי, יוצאי אתיופיה, זרמים חרדים, להטב"קים, אינם נהנים משוויון בפנייתם לקבלת טיפול נפשי. לצערנו, שיעור הפסיכולוגים בקרב קבוצות אלה נמוך וישנו חוסר בנגישות תרבותית כמו ידיעת השפה, הנורמות ויסודות האמונה. תואר שני בפסיכולוגיה קלינית רגישת תרבות באקדמית אחוה, היא תוכנית יחידה וראשונה מסוגה בארץ שמטרתה לא רק להכשיר פסיכולוגיים קליניים, אלא להקנות להם תשתית וכלים לעבודה טיפולית ואבחונית עם אותן קהילות בעלות מאפיינים תרבותיים ייחודיים.

למה לבחור ללמוד באקדמית אחוה?

כי אנחנו היחידים ששמים דגש על רגישות תרבותית

מרחיב את אופק ההזדמנויות, מרחיב את הכלים והדעת ומותאם מאוד למדינה כל-כך מגוונת ורב תרבותית ומגזרית כמו ישראל.

כי אנחנו מחוברים לעשייה

הלמידה היא גם בכיתה, גם בשטח. ניתן לך טעימה ממה שמצפה לך בהמשך ונחשוף אותך לעשייה פורצת דרך, שתעורר את הסקרנות והדמיון.

כי האקדמית אחוה דוגלת במצוינות, בתנועה קדימה, בהובלה

האקדמית אחוה מובילה בחדשנות בתכניות הלימודים וגם בדרכי הלמידה, באווירה הלימודית המזמינה, המאפשרת.

כי אחוה נותנת יחס של מכללה בשכר לימוד אוניברסיטאי

באחוה לומדים בקבוצות קטנות ומקבלים יחס אישי. זו כבר השנה הרביעית ברצף שאנחנו זוכים במקומות הראשון והשני בסקר שביעות רצון הסטודנטים ברמה הארצית!

כי הסגל שלנו מסור להצלחה שלך

סגל התוכנית מורכב מפרופסורים ודוקטורים מנוסים, פורצי דרך ונשות ואנשי שטח ומחקר, המיישמים תורות הלכה למעשה והם ילוו אותך אישית לאורך כל התואר.