תואר ראשון בחינוך בספרות .B.Ed בחינוך ותעודת הוראה במסלול יסודי ועל יסודי

למה הוראת ספרות?

כמה פעמים קראת טקסט ספרותי, שאתגר אותך ערכית ומוסרית? שגרם לך לערער על תפיסות עולם? לבחון את עולמך? השיח הפנימי והדיון במרחב הכיתתי בסוגיות שמעלה טקסט ספרותי מאתגרים את המשתתפים לחשוב ולגבש את זהותם ותפיסת עולמם. הספרות מפגישה אותנו עם עולמות מדומיינים וגם עם החיים עצמם. היא מתארת אירועים ואנשים, מעמתת אותנו עם רגשות, תשוקות וסוגיות של מוסר ואתיקה. באקדמית אחוה רואים את הוראת הספרות כסימן דרך משמעותי בהכשרת מורים הרואים עצמם גם כמחנכי כיתה.

כמורה לספרות נקנה לך כלים לאתגר את תלמידיך ולהשתמש ביצירה הספרותית ככלי להעמקת השיח האקטואלי, הרגשי והערכי תוך מבט חדשני על תהליכי ההוראה והלמידה של תחום הספרות. הטקסטים הספרותיים השונים יאפשרו לתלמידים להתחבר לעצמם, לכאן ועכשיו, לשאול שאלות ולבחון את העבר לנוכח ההווה ואת ההווה אל מול העתיד. אם יש לך תשוקה לספרות, למילים ולרעיונות, הוראת הספרות תאפשר לך להעביר אותה הלאה.

הלימודים מתקיימים מתוך חוויה והתנסות, מה שהופך את הלמידה למעניינת ומסקרנת יותר. באקדמית אחוה נאפשר לך לפגוש את השטח והכיתה כבר בשנת הלימודים הראשונה, להתנסות בשיטות הוראה מתקדמות ובכלים טכנולוגיים, שישדרגו את מעמדך כמורה. כל אלה יאפשרו לך ליהנות מתכנים רלוונטיים לעולם החברתי והאקדמי שלך ומלמידה באמצעות פרויקטים שיעשירו את עולמך באמצעות למידה בינתחומית משולבת ספרות, מוזיקה, אמנות ומדעים.

במהלך הסטאז', נאפשר לך להתנסות ולתרגל אינסוף אינטראקציות המתקיימות בשדה ההוראה בין מורים ותלמידים, הורים ומורים וכו'. מטרת הסימולציות לאמן ולהכשיר אותך ביישום הידע והכלים שרכשת. רוצים לחנך? בואו ללמוד ספרות.

אז מה לומדים כאן בעצם?

כללי: ההכשרה להוראת ספרות תתחיל בהרחבת והעמקת הידע הספרותי שלך ותמשיך בהקניית מיומנויות הוראה, למידה והערכה בכיתה מגוונת.

הרחבת והעמקת הידע הספרותי – נכיר לך יצירות ספרות מגוונות – קלאסיות ועכשוויות ונשאל שאלות: איך הספרות יכולה לשמש ככלי לשיקוף החיים? מה תפקידה בבניית גשר בין תרבויות שונות? בין עבר והווה?

מיומנויות הוראה: אילו מיומנויות הוראה יאפשרו לנו לתרום לטיפוחו של תלמיד סקרן וערכי? ואיך הוראת ספרות יכולה לתרום לתהליך כזה?

מידע חשוב

קבלה על סמך בגרות:
זכאות לבגרות מלאה בציון ממוצע 90 ומעלה הכוללת: 4 יחידות אנגלית
מועמדים בעלי זכאות לבגרות שטווח ממוצע ציוני הבגרות בין 89.9-85 יעברו ראיון אישי וסימולציה.

קבלה על סמך פסיכומטרי:
ציון התאמה 535 (שקלול בין פסיכומטרי לבגרות) בגרות מלאה הכוללת 4 יח' אנגלית

*מועמדים שאין בידם בגרות או פסיכומטרי בעברית יידרשו בבחינת יע"ל בציון 110 ומעלה

ועדת קבלה: כל מועמד חייב לעבור ועדת קבלה בכל מסלולי הפקולטה לחינוך ומנהיגות.

תואר ראשון .B.Ed בחינוך ותעודת הוראה בספרות
משך הלימודים לתואר: ארבע שנים   
ימי לימוד: יומיים-שלושה בשבוע 

*ייתכנו שינויים בתוכנית הלימודים ובאופני הלמידה בהתאם לאילוצי המערכת. 

למי שאינם עומדים בתנאי הקבלה לתואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה יש אפשרות להירשם למכינה ייעודית בחינוך. המכינה מיועדת לבעלי 12 שנות לימוד המעוניינים לשפר את הסיכויים להתקבל לתואר ראשון בחינוך. במכינה נלמדים גם קורסים אקדמיים המוכרים לפטור למי שממשיך לתואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה במכללה 

התוכנית מתאימה לאוהבים לעוף על כנפי הדמיון, למתעמקים גם בין השורות, למעוניינים לקחת עולם עשיר ומלא הפתעות ולהפוך אותו למקצוע, למחפשים העשרה תרבותית, למבקשים להסתכל לתוך הנפש, לרוצים לחנך תלמידים לערכים מוסריים ויוזמות חברתיות, למחפשים להשפיע על בניית נורמות ערכיות, לרוצים שינוי וחשוב מכל למי שרואים במקצוע ההוראה שליחות ואידיאולוגיה.

בניגוד למקצועות שונים, את מקצוע הספרות לומדים מכיתות ז'-יב', ורבים מתלמידי התיכון ניגשים ל-5 יחי' ספרות בבחינת הבגרות. לכן, ישנו אופק תעסוקתי רחב וביקוש גבוה למורים לספרות.

ההתנסות הקלינית המתבצעת כבר במהלך הלימודים מעניקה הכשרה מקיפה, נחיתה רכה בשדה החינוכי ויתרון עצום בסיום הלימודים. יחד עם הרמה הגבוהה של תכנית הלימודים באחוה הופכים הבוגרים שלנו למבוקשים מאוד במערכת החינוך. מעל 90% מבוגרי המכללה מתקבלים לעבודה עם סיום לימודיהם.

תוכלו לעבוד בכל מסגרת חינוכית, אם בבתי ספר יסודיים, על יסודיים, בהכנה לבגרות בספרות וכמורים פרטיים.

לסטודנטים לתואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה יש אפשרות לשלב במהלך הלימודים גם תוכנית הרחבת הסמכה להוראה. התוכנית מיועדת למי שמבקשים להרחיב את הסמכתם להתמחות נוספת במסלול בו הם לומדים או לקבל הכשרה במסלול אחר. התוכנית מעניקה הזדמנות להתחדש ולהרחיב את האופקים המקצועיים, להתפתח במקצוע ההוראה, למנוע שחיקה ולהתקדם במסגרת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. התוכנית כוללת עבודה מעשית וסטאז' בשדה החינוכי   

חינוך ותעודת הוראה – מה עוד כדאי לדעת?

שליחות ואידיאולוגיה – תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה משלב את שתי המטרות החשובות האלו לסיבה טובה אחת להיכנס למערכת החינוך ולהתחיל להשפיע לא רק על הדור הבא, אלא גם על איך יראה השדה החינוכי בעתיד. זה המקום לקבל את כל התשובות שיעזרו לך להיות המורה שתמיד חלמת לעצמך

מתעניינים בלימודי מכינה?

הכנסו לקבל את כל המידע הדרוש לכם להתחיל איתנו את הדרך

חנה אבוחצירה לוי

מדברי ראש המחלקה להוראת ספרות

חנה לוי-אבוחצירא

בעולם דיגיטלי, בו קריאה הופכת למאתגרת יותר וכולם מבקשים 'שיסכמו להם בקצרה', הוראת הספרות, היא הזדמנות לחבר ולהתחבר מחדש לקצב אחר ולתהליכים אחרים. ספרים, סיפורים ושירה, הם תוצר של בריאה מתוך עולמם הפנימי של הכותבות והכותבים, אך מרגע ששלחו את מחשבותיהם לעולם, הפרשנות נותרת בעיני הקוראים ומתוך העולם שלהם.
הוראת הספרות לצעירות וצעירים בגיל ההתבגרות, תיתן להם הזדמנות לפגוש דמויות, לנהל איתן דיאלוג ולהרגיש באותנטיות,. במעשה האינדיבידואלי של קריאה, ניתנת לקורא הזדמנות לפגוש את עצמו נטו.
זו גם ההזדמנות שלך כמורה מקצועי לספרות, לעורר את סקרנות התלמידות והתלמידים לא רק לגבי הטקסט, אלא גם לגבי עצמם.

WHY US

למה לבחור ללמוד באקדמית אחוה?

כי אנחנו היחידים שמפיקים בכל שנת לימודים שבוע חדשנות בחינוך

פעמיים בשנה מתקיים שבוע החדשנות והיזמות הגדול של האקדמית אחוה שמציג את החדשנות והיזמות בהוראה ובלמידה בצורות מגוונות ומרתקות, תוך התנסות בפועל.

כי כבר בשנה הראשונה נפגיש אותך עם המערכת בשטח

בכיתה, עם ילדים, חדר מורים, בית ספר. 

כי אחוה נותנת יחס של מכללה בשכר לימוד אוניברסיטאי

באחוה לומדים בקבוצות קטנות ומקבלים יחס אישי. זו כבר השנה הרביעית ברצף שאנחנו זוכים במקומות הראשון והשני בסקר שביעות רצון הסטודנטים ברמה הארצית!

כי האקדמית אחוה דוגלת במצוינות, בתנועה קדימה, בהובלה

האקדמית אחוה מובילה בחדשנות בתכניות הלימודים וגם בדרכי הלמידה, האווירה הלימודית המזמינה, המאפשרת.

כי הסגל שלנו מסור להצלחה שלך

אנחנו מקפידים על סגל שמכיר את המגמות והשינויים בעולמות הפסיכולוגיה בכלל ועולם העבודה החדש בפרט על ריבוי הלכים ומכלול התפיסות והגישות. אנחנו כאן להעניק לך את המיטב האקדמי וגם כדי ללוות אותך באופן אישי, מותאם ומתחשב לאורך כל שנות הלימודים ולאחריהן.

כי העתיד כבר כאן והוא מחכה לאנשים כמוך

ולכן יצרנו את התוכנית הייחודית הזו לפיתוח יחידת העלית של החינוך בישראל.

תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך

מורה מסבירה לתלמידה

תואר שני בייעוץ חינוכי

קרא עוד

M.Teach תואר שני ותעודת הוראה לעל יסודי

קרא עוד

תואר שני בתרבות עם ישראל

קרא עוד