M.Teach תואר שני ותעודת הוראה לעל יסודי M.Teach ותעודת הוראה

M.A.

למה M.Teach ותעודת הוראה?

אם יש לך תואר ראשון ללא תעודת הוראה ועולם החינוך מושך אותך, תואר שני M.Teach יפתח עבורך את העתיד הנכון. תואר שני בשנתיים עם תעודת הוראה, שיחסוך לך גם זמן וגם כסף. תואר שיאפשר לך להתקדם ולהתפתח בעולמות החינוך, להיות גורם משפיע, מקדם ומשנה ולהתברג בתפקידי ניהול בעתיד.

M.Teach מכשיר אותך להיות מורה לחיים. להיות שם עבור בני ובנות הנוער בתקופה הכי מבלבלת שלהם.
בוגרות ובוגרי תוכנית M.Teach של אחוה נהנים מהערכה יתרה בקרב מנהלים בבתי הספר העל יסודיים.

תוכנית הלימודים ותעודת ההוראה מושתתות על מחקר עדכני ופדגוגיה איכותית בשילוב טכנולוגיות למידה חדשניות, לצד ליווי אישי ותמיכה, שיאפשרו לך לעצב תפיסה וחזון חינוכי משלך וליישם את כל הכלים במרחב הכיתתי, בעמדות הניהול ובתפקידים בכירים במערכת החינוך.

(בשנה"ל תשפ"ד יפתח מסלול ספרות בלבד)

אקדמיה יישומית

במסגרת התואר תהיה לך הזדמנות לפגוש את השטח כבר מהיום הראשון ללימודים, לבצע התנסות מעשית בבתי הספר העל יסודיים ולהפוך לחלק בלתי נפרד מצוות בית הספר. התהליך ייעשה בהכוונה, ליווי והדרכה מלאים של סגל אחוה.

את השנה השנייה נקדיש להתמקצעות בתחום הדעת שבחרת לעצמך ובהתמחות בבתי הספר שבסיומן יוענק לך תואר שני בהוראה שיפתח לך אפשרות להשתלב בעבודה החינוכית.

לאורך כל תקופת הלימודים נקפיד על החיבור בין מה לומדים לאיך מלמדים. שילוב הכרחי בין ידע אקדמי, מחקר עדכני ופרקטיקות הוראה.

 

אז מה לומדים כאן בעצם?

יש לך ידע מוקדם מהתחומים אותם למדת במהלך התואר הראשון שלך, עכשיו המשימה המשמעותית שלך היא להפוך למורה מעולה. באחוה נכשיר אותך להקנות ידע בצורה מרתקת ולהחזיק כיתה מגוונת של בנות ובני נוער.

חינוך ופדגוגיה – מהן תפישות החינוך המובילות והעדכניות בחינוך ופדגוגיה? אלו שיטות הוראה ייחודיות יאפשרו לך לעמוד מול כיתה הטרוגנית ולבצע את תפקידך באופן מיטבי? מהן הטכנולוגיות החינוכיות העומדות לרשותך? מהי יזמות חינוכית ואיך מפתחים אותה? איך ללמוד תכנים ואיך ללמדם?

מורה לחיים בכיתה הטרוגנית – באחוה שמים דגש מיוחד על שונות מגדרית, תרבותית וקוגנטיבית ומכשירים אותך להיות דמות משמעותית, מנהיגה ומובילה עבור כל נערה ונער על אף השונות. נלמד אותך איך לראות את התלמיד כאדם עם הצלחות ואתגרים ואיך להציע את התמיכה והעידוד הנדרשים, כדי להוביל כל אחת ואחד למיצוי היכולות והכישורים האישיים שלו.

 

מידע חשוב

•ציון ממוצע 80 לפחות בתואר הראשון .B.A
•ציון ממוצע 70 ומעלה בתואר הראשון .B.Sc
•ידע פורמלי בתחום ההתמחות במסגרת תואר ראשון ו/או השלמות דיסציפלינריות
•פטור באנגלית בלימודי התואר הראשון ושליטה בשפה האנגלית ברמה המאפשרת קריאה של מאמרים
•עד 8 ש”ש השלמה בדיציפלינה (עפ”י קביעת ראש חוג) ניתן ללמוד במקביל ללימודי התואר השני

קבלה על תנאי
•מועמדים החייבים בהשלמות בתחום הדיסציפלינרי בהיקף של מעל 8 ש”ש יתקבלו ללימודים בתכנית התואר השני, רק לאחר העמידה בהצלחה בלימודי ההשלמה הנדרשים. לימודי ההשלמה יתקיימו עד יומיים בשבוע, בהתאם למערכת השעות במכללה.
•היקף ההשלמות הדיסציפלינריות יהיה בהתאם להנחיות מנהל לומדים במוסדות להכשרת עובדי הוראה
•ממוצע ציונים נדרש בהשלמות יעמוד על 80 לפחות.
•נדרש מבחן ידע בדיסציפלינה בסיום לימודי ההשלמה בציון 80 לפחות
•בעלי תואר מחו”ל עם אישורי שקילה מהלשכה להערכת תארים ודיפלומות יחויבו במבחן יע”ל בציון 132 לפחות.
•סדנת כתיבה אקדמית
סטודנטים שיתקבלו לתכנית תואר שני ותעודת הוראה לבית הספר העל יסודי יוזמנו להשתתף בסדנה לכתיבה אקדמית, כחלק מחובותיהם לתואר.

משך הלימודים - כשנתיים
שנה ראשונה יומיים בשבוע - ב' ו-ד' (ביום ב' תתבצע עבודה מעשית בביה"ס)
שנה שנייה יום לימודים אחד (יום ד') ואפשרות להשתלב בעבודה במסגרת הסטאז' שלאחריו תקבלו רישיון הוראה.

*פתיחת מסלול הלימודים מותנית במספר הנרשמים.
**ייתכנו שינויים בתוכנית הלימודים ובאופני הלמידה בהתאם לאילוצי המערכת 

התוכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון בתחומי ההוראה הרלוונטיים, אקדמאים בעלי תואר ראשון מדעי, רב תחומי ותחומים נוספים הנושקים למקצועות ההוראה הנלמדים. וכן, לבעלי תואר ראשון בחינוך המעוניינים בתעודת הוראה בשילוב תואר שני. ולמורים שרוצים להוות דוגמה אישית, להצטיין בתפקידם ולשמש כמובילי דרך במערכת החינוך.

למורים ב'אופק חדש' יוכרו 120-140 שעות מלימודי התואר השני לצורך קידום בדרגה

בוגרי התואר באקדמית אחוה נחשבים לאיכותיים ומקצועיים מאוד בקרב מנהלי בתי הספר והם זוכים לביקוש גדול בשוק העבודה. מרבית הבוגרים שלנו מוצאים עצמם מהר מאוד כמחנכים, רכזי שכבה ובעמדות מובילות במערכת החינוך, היות והם מגיעים לתפקיד עם ידע נרחב ומיומנויות גבוהות הנרכשים כבר במהלך הלימודים.

אילו הטבות מיוחדות מגיעות ממשרד החינוך?

נכון לשנת תשפ"ד כל הסטודנטים שיתקבלו לתוכנית יהיו זכאים בשנה א' להלוואה מותנית בסך 8,000 ש"ח למימון שכר הלימוד. (ההלוואה תהפוך למענק בהתניה של שנתיים הוראה לכל שנת הלוואה). בשנה ב' יהיו זכאים להלוואה רק המתמחים בלשון ובמדעים.
ההלוואה מותנית בהכשרה להוראה של המקצוע המועדף שנלמד בלימודים סדירים ורציפים ובהיקף לימודים של 15 ש"ש בכל שנה, בהתאם להנחיות משרד החינוך ובכפוף לתקנון שכר הלימוד של המכללה.
עדיפות תינתן לבעלי תואר אקדמי במקצועות הנלמדים.
בנוסף, מוצעות גם הלוואות של מפעל הפיס. פרטים במשרדי הדיקן.

מדברי ראש התוכנית לתואר שני M.Teach ותעודת הוראה

ד"ר בטי תוסייה-כהן

תפקיד המורה בתהליכי הסוציאליזציה של בנות ובני נוער הוא משמעותי מאין כמוהו. מורה רלוונטי עם יכולות הקשבה, רגישות, הכלה וראיית הזולת עושה את כל ההבדל בין תחושות של תקווה ואופטימיות לבין תחושות תסכול חוזרות. מערכת החינוך משוועת למורות ומורים עם תואר שני, שמצד אחד מומחים ובקיאים במקצועות ההוראה השונים ומצד שני בעלי ידע רחב בשיטות הוראה, בפדגוגיה וביכולות שלהם לאפשר לתלמידים למצות את הפוטנציאל ולהגיע להישגים גבוהים. תואר שני M.Teach ותעודת הוראה באקדמית אחוה מכשיר אותך להיות עבור כל נערה ונער, לא עוד מורה, אלא 'מורה לחיים'!

למה לבחור ללמוד באקדמית אחוה?

תואר שני ותעודת הוראה בשנתיים

המסלול המהיר לתואר שני ותעודת הוראה באחוה הוא מהבולטים והמוערכים בארץ. הוא מיועד לאקדמאים ולבעלי תואר ראשון ומהווה קרש קפיצה לתפקידים בכירים במערכת החינוך

כי אנחנו מחוברים לעשייה

הלמידה היא גם בכיתה, גם בשטח. ניתן לך טעימה ממה שמצפה לך בהמשך ונחשוף אותך לעשייה פורצת דרך, שתעורר את הסקרנות והדמיון.

כי האקדמית אחוה דוגלת במצוינות, בתנועה קדימה, בהובלה

האקדמית אחוה מובילה בחדשנות בתכניות הלימודים וגם בדרכי הלמידה, באווירה הלימודית המזמינה, המאפשרת.

כי אחוה נותנת יחס של מכללה בשכר לימוד אוניברסיטאי

באחוה לומדים בקבוצות קטנות ומקבלים יחס אישי. זו כבר השנה הרביעית ברצף שאנחנו זוכים במקומות הראשון והשני בסקר שביעות רצון הסטודנטים ברמה הארצית!

כי הסגל שלנו מסור להצלחה שלך

סגל התוכנית מורכב מפרופסורים ודוקטורים מנוסים, נשות ואנשי שטח ומחקר, שילוו אותך אישית לאורך כל התואר.