"*" אינדוקטור שדות חובה
מתעניינים/ות בלימודים? השאירו פרטים ונחזור אליכם/ן
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או חייגו כבר עכשיו 3622*
"*" אינדוקטור שדות חובה
נוהל זה מהווה תוספת לתקנון האקדמי של המכללה האקדמית אחוה וחל על כל הסטודנטים הלומדים בפקולטה לחינוך ומנהיגות.
*כל הנאמר ומפורט בנוהל זה הינו בכפוף לנהלי שכר לימוד
1. מעבר משנה לשנה-סעיף זה מתוסף לסעיפים ה-יא בתקנון האקדמי המכללתי
המעבר משנה לשנה תלוי בעמידה בחובות הלימודיים כמפורט להלן:
1.1 השתתפות בכל הקורסים כפי שמתחייב בשנתון
1.2 עבר/ה בהצלחה בכל הקורסים (מבחנים, עבודות, מעבדות, תרגילים, על סמך דרישות המרצה) עפ"י שנתון וסילבוס בכל הקורסים.
1.3 סטודנט/ית שצבר/ה 4 נכשלים בקורסים באותה שנה , מתכונת המשך לימודיו בתכנית יוחלט ע"י ועדת הוראה.
1.4 סטודנט/ית שנכשל/ה, מחויב/ת לחזור על הקורס בסמסטר/שנה עוקבת בקדימות לכל קורס אחר ולא תאושר התנגשות.
1.5 סטודנט/ית עם ציון סופי "נכשל" בקורס שנתי, יחזור על כל הקורס לכל המשתמע (שני הסמסטרים).
1.6 סטודנט/ית שהפסיק/ה לימודיו/ה בקורס שנתי יחזור על כל הקורס לכל המשתמע (שני הסמסטרים)
"הכשרה קלינית" וקורס "חקר יישומי במעשה ההוראה" מהווים יחידה אחת.
1.7 שנה פדגוגית של סטודנט/ית לתעודת הוראה ותואר B.Ed. נקבעת ע"פ שלב ההכשרה הקלינית של הסטודנט/ית.
1.8 במקרה של כישלון בהכשרה קלינית יחולו הכללים הבאים:
א. כישלון בהכשרה קלינית בסמסטר א' יגרור הפסקת לימודיו/ה של הסטודנט/ית בהכשרה קלינית בסמסטר ב'. על כן, גם אם הסטודנט/ית עבר/ה אחד מהם, יהא עליו/ה לחזור על הקורס בשנית על מנת להשלים את החובה המקבילה.
ב. במקרה של כישלון/הפסקה בהתנסות מעשית וקורס "חקר יישומי במעשה ההוראה" בסמסטר ב', ילמד הסטודנט/ית בשנה העוקבת רק את הקורס "חקר יישומי במעשה ההוראה" והתנסות מעשית.
ג. כישלון חוזר בקורסי הכשרה קלינית יגרור הפסקת לימודים.
ד. לא ניתן לדחות קורסי הכשרה קלינית ולהתקדם בקורסים עיוניים בלבד.
2. תנאי המעבר בין תוכניות לימודים – סעיף זה מתוסף לסעיף ב'2 בתקנון האקדמי המכללתי.
2.1 סטודנט/ית המבקש/ת לשנות תכנית לימודים (מסלול/ התמחות/ שילוב), ימלא טופס 'בקשה לשינוי תוכנית לימודים'.
2.2 במעבר לתוכנית לימודים לא תבוצע הכרה אקדמית בקורסים שאינם רלבנטיים מתוכנית ממנה עבר.
2.3 עמידה בתנאי הקבלה אינה מחייבת אישור בקשת מעבר תכנית/ מסלול, הבקשה תיבחן גם בהתייחס לרקע האקדמי של הסטודנט מהתכנית בה למד עד כה.
3. סיום לימודים
3.1 עמידה בכל החובות הלימודיים בהתאם לשנתון ולסילבוס הקורסים.
3.2 תאריך הזכאות לתואר ותעודת הוראה יקבע על פי מועד קבלת הציון האחרון:
3.2.1 סטודנט/ית שסיים/ה חובותיו/ה האקדמיים (ע"פ תאריך אתמול טופס טיולים) עד סוף דצמבר – תאריך אישור הזכאות לתואר/ תעודת הוראה יתעדכן על 1.9 של אותה שנה
3.2.2 סטודנט/ית שסיים/ה חובותיו/ה האקדמיים (קבלת ציון אחרון) החל מחודש ינואר – תאריך אישור הזכאות לתואר/ תעודת הוראה יתעדכן על תאריך קבלת הציון האחרון
3.3 סטודנט שסיים חובותיו האקדמיים יאתחל את טופס הטיולים. מידע אישי > ציונים > טופס טיולים
4. הפסקת לימודים – סעיף זה מתוסף לסעיף ב' בתקנון האקדמי המכללתי
המכללה רשאית להפסיק את לימודיו/ה של סטודנט/ית בשל הנסיבות הבאות:
4.1 חובות שכר לימוד על פי התקנון, כמקובל במדור שכ"ל.
4.2 החלטת ועדת משמעת
4.3 היעדרויות מעבר למכסה המותרת מהקורסים הרשומים במערכת השעות ללא הודעה יזומה, ראה סעיף ב'1 בתקנון המכללתי לגב הפסקת לימודים.
4.4 אי עמידה בתנאים שהוצבו בעת קבלה על תנאי
4.5 כישלון חוזר בקורסי "הכשרה קלינית"- התנסות מעשית וקורס "חקר יישומי במעשה ההוראה" (לרבות כישלון חוזר באחד הסמסטרים).
4.6 כישלון ב-5 קורסים ומעלה בשנת לימודים. הפסקת לימודים מסיבה זו תתבצע לאלתר, לאחר קבלת ציוני מועדי ב' ו/או מועדים מיוחדים במידה ורלוונטי.
4.7 סטודנט משנה ב' עד ד' שלא שילם מקדמת שכר לימוד ולא בנה מערכת עד סוף תקופת השינויים יופסקו לימודיו.
4.8 הפסקת לימודים לצמיתות – הפסקת לימודים לצמיתות יוצאת לפועל במקרים הבאים:
4.8.1 הרשעה בוועדת משמעת על הפסקת לימודים לצמיתות
4.8.2 שילוב של הרשעה (כל שהיא) בוועדת משמעת+ כשלון בחמישה קורסים ויותר כולל קורסים שבהם היתה הרשעה בועדת משמעת
4.8.3 שילוב של הרשעה (כל שהיא) בוועדת משמעת+ כישלון חוזר בהכשרה קלינית- קורסי חקר יישומי ו/ או התנסות מעשית
4.8.4 הסטודנט/ית יקבל/תקבל מכתב רשמי חתום ע"י דיקן הפקולטה המודיע על הפסקת הלימודים ויוכל לערער על כך בכתב תוך 14 ימים בפני ועדת הוראה סטודנטים.
4.8.5 סטודנט/ית שהופסקו לימודיו/ה לצמיתות, המכללה לא תנפיק לו/ה תעודת הוראה ו/או תעודת .B.Ed לרבות מקרים בהם סטודנט מבקש לסיים את חובותיו במוסד לימודים אחר.
5. ערעור על הפסקת לימודים:
סטודנט/ית רשאי/ית לערער בפני ועדת הוראה על ההחלטה להפסיק את לימודיו תוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על כך. הפנייה תיעשה בצירוף נימוקים מפורטים.
בוועדה משתתפים: חברי ועדת הוראה, דיקן הפקולטה וגורמים רלוונטיים אחרים.
6. הפסקת לימודים יזומה ע"י הסטודנט סעיף זה מתוסף לסעיף ד' בתקנון האקדמי המכללתי
6.1 הסטודנט/ית ימלא בקשה בפורטל האישי להפסקת לימודים (פורטל אישי > בקשות וערעורים > בקשה להפסקת לימודים).
6.2 הודעתו זו של הסטודנט/ית תיכנס לתוקף מתאריך קבלת המכתב במינהל הסטודנטים.
6.3 תשלומי שכר לימוד הינם בכפוף לנהלי שכר לימוד הנהוגים והמפורסמים באתר המכללה באותה העת.
7. חזרה ללימודים שהופסקו ע"י הסטודנט – סעיף זה מתוסף לסעיף ד' בתקנון האקדמי המכללתי
7.1 סטודנט/ית המבקש/ת לחזור ללימודים אחרי הפסקה של עד שנתיים, יחזור למסגרת שנקבעה בתחילת לימודיו (שנתון המקורי), אלא אם יבקש אחרת.
ככל שבשנתון המקורי של הסטודנט מופעים קורסים אשר אינם נפתחים בעת חזרתו ללימודים, יקבל הסטודנט קורסים חלופיים בהתאם לבחינתו ושיקול דעתו של ראש התוכנית.
7.2 סטודנט/ית החוזר ללימודים לאחר הפסקה של שנתיים עד שבע שנים, מסגרת לימודיו/ה עלולה להשתנות והוא יוכל לסיים את לימודיו עפ"י מתווה הלימודים הקיים באותה עת ויידרש להשלים את כל הקורסים החסרים.
7.3 כל בקשה לחזרה ללימודים תיבחן ע"י ועדת הוראה ותהיה בכפוף לאישורה. בחינת הבקשה תיקח בחשבון מכלול הרקע האקדמי של הסטודנט- היקף הנק"ז שצבר, הישגיו הלימודים, ועדות משמעת, מס' נכשלים במידה ויש, סיבת הפסקת הלימודים, חו"ד מדריך פדגוגי וכל מידע נוסף רלוונטי על הסטודנט בהתייחס לתקופת לימודיו במכללה.
7.4 סטודנט/ית שצבר/ה נכשלים, הפסיק/ה את לימודיו/ה ומעוניין/ת לחזור ללימודים, עליו/ה למלא את הבקשה ע"פ נוהל חזרה ללימודים.ובהתייחס לסעיף 7.3 לעי"ל.
במידה וקבלתו/ה החוזרת אושרה, לפנים משורת הדין, (בהתאם להחלטת ועדת הוראה), יוכל/תוכל לחזור רק לקורסים בהם נכשל/ה, התקדמותו/ה והרשמה לקורסים נוספים יתאפשרו רק לאחר קבלת ציונים ובכפוף להצלחתו בקורסים אלו.
7.5 סטודנט/ית שנכשל/ לא השלים קורס שנתי, יידרש להירשם וללמוד את הקורס במלואו לכל המשתמע.
7.6 לימודיו הקודמים של הסטודנט/ית במוסד יוכרו בהתאם למסגרת הלימודים שאושרה.
7.7 על פי הנחיות המל"ג לאחר הפסקה של 8 שנים ומעלה אין הכרה בקורסים אותם למד הסטודנט/ית ועליו/ה יהיה ללמוד תכנית מלאה.
7.8 סטודנט/ית המבקש/ת החרגה מהכללים המצוינים לאורך סעיף 7 יגיש בקשה מסודרת לועדת הוראה. עם הסבר נרחב ותימוכין לבקשתו/ה. אישור החרגה מההנחיות המפורטות יתקבל בדיון רחב לרבות דיקן הפקולטה וסגן הנשיאה/ רקטור.
8. מועמד שמעונין לעבור ממוסד אקדמי אחר
מועמד/ת המבקש/ת לעבור ממוסד אקדמי אחר למטרת לימודים תואר B.Ed. ו/או תעודת הוראה יידרש:
א. לעמוד בתנאי קבלה
ב. לעבור ריאיון קבלה
ג. להציג ציון מינימום 80 בהכשרה קלינית (קורסי פדגוגיה ועבודה מעשית)
קבלת המועמד תבחן בכפוף לכל האמור לעיל ולהישגי הרקע האקדמי אותו הוא מציג.
9. פיצול לימודים/פריסת לימודים שלא בהתאם לשנתון
ככל שיוחלט באופן חריג לפצל לסטודנט/ית לימודים כמענה לבעיה אישית פרטנית, פיצול הלימודים יתקיים לפי הנוהל הבא:
א. פיצול הלימודים עלול לגרור שנת לימודים נוספת ו/או דחיית שנת הסטאז'.
ב. לא ניתן לפצל לימודים מעבר ל-5 שנות לימוד בתוכנית .M.A
10. לימודי אנגלית לפטור
א. סטודנט/ית המסווג לרמה טרום בסיסי א'/ב' מחויב/ת ללמוד קורסי אנגלית החל מסמסטר הראשון ללימודי התואר.
ב. סטודנט מחויב/ת לסיים את חובות האנגלית עד סוף שנה ב' ללימודי התואר.
ככל שלא סיים את לימודיו, לא יוכל להמשיך לשנה שלישית בלימודים סדירים ומלאים.
המשך לימודיו של הסטודנט/ית בשנה השלישית יבחן בהתאם להישגיו/ה האקדמיים ורמת האנגלית הנוכחית אליה מסווג/ת.
ג. סטודנט שלא סיים את חובות האנגלית בסוף שנה ב' ולימודיו נעצרו עד אשר יסיים את חובותיו (כאמור בסעיף ב' רק לאחר סיום חובות אלו יוכל להמשיך את לימודי התואר) יוגדר בשנה בה לומד קורסי אנגלית בלבד כסטודנט שלא מן המניין על כל המשתמע בהיבט תשלומי שכר לימוד, אישור לימודים, זכאות למלגות מימון שכ"ל ועוד.
כמו כן, סטודנט אשר לימודיו נעצרו לצורך סיום חובות האנגלית יאלץ לפתוח שנת לימודים נוספת על כל המשתמע ובכפוף לנהלי שכר הלימוד.