"*" אינדוקטור שדות חובה
מתעניינים/ות בלימודים? השאירו פרטים ונחזור אליכם/ן
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או חייגו כבר עכשיו 3622*
"*" אינדוקטור שדות חובה
אם ברור לך שהקריירה שלך היא בעולמות החינוך ויש לך שאיפה להוביל ולהנהיג את עתיד החינוך בארץ, מקומך בתוכנית רג"ב – ראש גדול בהוראה. מסגרת לימודים ייחודית המעניקה תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה בתוך שלוש שנים (במקום ארבע) ומאפשרת המשך לימודים לתואר שני בחינם במכללה לבוגרי התוכנית. אנחנו מחפשים אנשי חינוך והוראה כמוך – מפלסי דרך בחינוך, עם אומץ לשאול שאלות, לערער ולאתגר את הקיים, ליזום ולחדש.
כדי להוביל, לשנות, לפתח ולהתפתח נדרשים כלים יחודיים שיאפשרו לך ליצור דברים חדשים בשדה החינוכי. בתוכנית רג"ב מחכות לך התנסות חברתית וחינוכית ייחודית בבתי הספר, מעורבות חברתית ולמידה מקוונת, הכשרה באמצעות שיטות הוראה מתקדמות, כלים טכנולוגיים ודרכי משחק מובילות למידה.
במהלך הסטאז', יתאפשר לך להיחשף ולהתנסות בסמולוציות המדמות אינטראקציות המתקיימות בשדה ההוראה בין מורים ותלמידים, הורים ומורים וכו'. הסימולציות יאמנו ויכשירו אותך ליישם את הידע והכלים שרכשת.
בשנת הלימודים האקדמית תשפ"ה הנושא עליו מתבססת התוכנית יהיה חינוך זו אומנות. אמנות תורמת לפיתוח מיומנויות שהן חיוניות למנהיגות. תהליכי היצירה האמנותית מחייבים חשיבה יצירתית, גמישות מחשבתית, פתרון בעיות בצורה חדשנית, ויכולת לראות דברים מנקודות מבט שונות – כל אלו הם כישורים הנדרשים למנהיגים. האמנות מושתת על התנסות אישית, התמודדות עם אתגרים, חקר והקשבה – תכונות שמנהיגים צריכים כדי להוביל תהליכי שינוי. לכן שילוב אמנות בפרקטיקות של מנהיגות חינוכית חשוב ביותר.
האומנות נושאת פוטנציאל להעצים את המיומניות הבאות:
יצירתיות – פעילויות אמנותיות מעודדת את התלמידים לחשוב בדרך מקורית, לחקור רעיונות חדשים ולהביע את עצמם בדרכים ייחודיות. על-ידי שילוב אמנות בכיתה, תוכלו לספק הזדמנויות לתלמידים לעסוק בפתרון בעיות יצירתי, בחשיבה חדשנית ובחקירה מלאת דמיון
שיתוף פעולה ותקשורת – על ידי שילוב אמנות בכיתה, תוכלו לקדם עבודת צוות, שיתוף פעולה ומיומנויות תקשורת אפקטיביות. פעילויות קבוצתיות כמו יצירת מודל או כתיבת שיר, העלאת הצגה מאפשרות לתלמידים לפתח מיומנויות בין אישיות, ללמוד להקשיב לרעיונות של אחרים ולהביע את מחשבותיהם בבהירות.
חוסן ורווחה ריגשית – לעיסוק באמנות יכולה להיות השפעה חיובית על הרווחה הרגשית והפסיכולוגית של התלמידים. שילוב אמנות בהוראה יכול לסייע לתלמידים להתמודד עם לחץ, לפתח חוסן ומסוגלות עצמית.
טיפוח מודעות תרבותית וגיוון – לאמנות יש את הכוח להתעלות מעל מחסומים תרבותיים ולתקשר נושאים אוניברסליים. על-ידי שילוב אמנות מתרבויות מגוונות ניתן לטפח מודעות והערכה תרבותית. חשיפה זו עוזרת ליצור סביבת למידה מכילה ואמפטית יותר, מטפחת כבוד לגיוון ומעודדת תלמידים לאמץ ביטויים אמנותיים שונים.
שימוש באמנות בהוראה בכל תחומי התוכן נושא הבטחה לטיפוח יצירתיות, חשיבה ביקורתית, מודעות תרבותית, שיתוף פעולה ורווחה רגשית.
המפגש בין אומנות למנהיגות – סדנה רפלקטיבית – הקורס מתמקד בתפיסה שאמנות מהווה כלי רב-עוצמה לפיתוח מיומנויות מנהיגות חיוניות כמו תקשורת אפקטיבית, אמפתיה, שיתוף פעולה, חשיבה יצירתית וגמישה, פתרון בעיות, וביטוי עצמי באמצעות שילוב התיאוריה של גרדנר על אינטליגנציות מרובות, הקורס מעניק למנהיגים החינוכיים של המחר, גישה אקדמית ופדגוגית רחבה, המותאמת למגוון תלמידים ויחד עם זאת תורמת לפיתוח מיומנויות מרכזיות ולהעצמה אישית ומקצועית.
לומדים בצבע – ההתנסות היחודית תתקיים בכפר הנוער 'קדמה', הסטודנטים ישתפו תובנות מהסדנה הרפלקטיבית ויעשירו את הוראת הספרות בפדגוגיה מבוססת אמנות. התלמידים והסטודנטים המנחים אותם ימצאו דרך אמנותית לבטא את התחושות והתובנות האישיות הנובעים מהיצירה הספרותית. התוצרים האומנותיים יוצגו בערב שיא של 'קרנבל רחוב'.
להעמיד את השיעור על הרגליים – בקורס יתמודדו הסטודנטים עם אתגרים 'ממגרש המשחקים החינוכי', ע"י משחק על הבמה. המשחק ילווה בדיונים שעניינם הצעות להתמודדות עם האתגר. בקורס יודגשו הנושאים הבאים: מנהיגות, נושאי מדיניות, החברה ישראלית, מערכת החינוך, סוגיות רוחב של המערכת.
יצירה בחינוך באמצעות כלים דגיטליים – הקורס מתמקד בפיתוח מיומנויות המותאמים לעידן הדיגיטלי, תוך שילוב כלים טכנולוגיים וכלי בינה מלאכותית. במהלך הקורס, ילמדו הסטודנטים כיצד לשלב ייצוגים חזותיים ושמיעתיים באמצעות מולטימדיה ויפתחו מערכי שיעור בין-תחומיים המשלבים אמנות ותחומים נוספים, כאשר הדגש הוא על הגברת מעורבות הלומדים, פיתוח חשיבה יצירתית ועידוד למידה עצמאית.
בנוסף, יינתן דגש על קידום אוריינות דיגיטלית, כאשר הסטודנטים ירכשו מיומנויות טכנולוגיות, אתיקה ואסטרטגיות לפיתוח תוכן דיגיטלי. בסיום הקורס, הסטודנטים יפתחו מערך שיעור בין תחומי (אמנות ותחום נוסף) מתוקשב משלב כלי AI לקידום לומד עצמאי תוך יישום המיומנויות והידע שנרכשו בקורס.
חוקרים ומספרים – קורס זה מבוסס על הרצאותיהם של חוקרים הנמצאים בחזית המחקר של חקר המוח והנוירופדגוגיה. החוקרים יציגו לסטודנטים את הממצאים האחרונים בחקר המוח, ידונו בהשפעתם הפוטנציאלית על תחומי דעת שונים ויציגו גישות ושיטות טיפול המבוססות על חקר המוח.
1. ציון משולב 650 ומעלה ומסיל"ה 5.5 ומעלה
2.הצטיינות חברתית ואקדמית, ציון משולב 630 ומעלה ומסיל"ה 5.5 ומעלה
3.הצטיינות במבחני התאמה להוראה, ציון משולב 615 ומעלה ומסיל"ה 7 ומעלה
4.מקצועות מועדפים (מתמטיקה, אנגלית, מדעים, מוזיקה, עברית, מקרא במגזר ממלכתי, ערבית במגזר הממלכתי יהודי) ציון משולב 615 ומעלה ומסיל"ה 5.5 ומעלה
5.הצטיינות במבחני התאמה להוראה והתנסות אקדמית, ממוצע בגרות 105 ומעלה, מסיל"ה 7 ומעלה ומעבר קורס מקוון בהצלחה
6.מסלול 'שרוך אפור': משוחררי חיל החינוך והנוער (ששירתו בתפקיד משקיות הו"ד חינוך ומד"ן) ומדריכות בבתי ספר שדה, בעלי תעודת בגרות בממוצע 102 ומעלה.
המועמדים יידרשו לעבור ראיון קבלה עם ראש התוכנית במכללה ולעמוד ביום מיונים מסיל"ה.
משך הלימודים: שלוש שנים (במקום ארבע שנים).
ימי לימוד: שלושה ימי לימוד בשבוע
סטודנטים שיתחילו לעבוד במערכת החינוך בשנה ד' ישתלבו בתוכנית סטאז' כמורים בפועל, וישתתפו בסדנת סטאז'
*פתיחת המסלול מותנית במספר הנרשמים.
*ייתכנו שינויים בתוכנית הלימודים ובאופני הלמידה בהתאם לאילוצי המערכת.
התוכנית מתאימה לבעלי חזון חינוכי הרוצים להשפיע על עתיד החינוך, למי שמעוניין להיות מעורב מבחינה חברתית, למי שרוצה להשפיע על קבלת ההחלטות, לרוצים לתרום לקהילה ולחזק אותה, לחולמים להיות מודל לחיקוי, לאלה שרואים במקצוע השראה ומיצוי הפוטנציאל של כל תלמיד ולתלמידה, לרוצים לעודד תלמידים לצמיחה אישית ומימוש היכולות שלהם, בעלי יכולת אישית גבוהה, כריזמה, יכולת הנהגה והדרכה, שימת לב לפרטים וחשוב מכל למי שרואים במקצוע ההוראה שליחות ואידיאולוגיה
ההתנסות הקלינית המתבצעת כבר במהלך הלימודים מעניקה הכשרה מקיפה, נחיתה רכה בשדה החינוכי ויתרון עצום בסיום הלימודים. יחד עם הרמה הגבוהה של תכנית הלימודים באחוה הופכים הבוגרים שלנו למבוקשים מאוד במערכת החינוך. מעל 90% מבוגרי המכללה מתקבלים לעבודה עם סיום לימודיהם. תוכלו לעבוד בכל מסגרת חינוכית, אם בבתי ספר יסודיים, על יסודיים, גנים ומסגרות פורמאליות ובלתי פורמאליות.
בנוסף, בוגרי התוכנית יוכלו להמשיך ללימודי תואר שני בחינוך בחינם במכללה במסלולים מגוונים כמו חינוך מיוחד, מינהל מערכות חינוך, ייעוץ חינוכי, מינהל מערכות חינוך לגיל הרך והוראת מתמטיקה לביה"ס היסודי.
לסטודנטים לתואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה יש אפשרות לשלב במהלך הלימודים גם תוכנית הרחבת הסמכה להוראה. התוכנית מיועדת למי שמבקשים להרחיב את הסמכתם להתמחות נוספת במסלול בו הם לומדים או לקבל הכשרה במסלול אחר. התוכנית מעניקה הזדמנות להתחדש ולהרחיב את האופקים המקצועיים, להתפתח במקצוע ההוראה, למנוע שחיקה ולהתקדם במסגרת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. התוכנית כוללת עבודה מעשית וסטאז' בשדה החינוכי.
שליחות ואידיאולוגיה – תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה משלב את שתי המטרות החשובות האלו לסיבה טובה אחת להיכנס למערכת החינוך ולהתחיל להשפיע לא רק על הדור הבא, אלא גם על איך יראה השדה החינוכי בעתיד. זה המקום לקבל את כל התשובות שיעזרו לך להיות המורה שתמיד חלמת לעצמך
☚ הלימודים בתכנית המצוינים ישולבו במסגרת המסלול והחוג שבחרת.
☚ תואר ראשון בחינוך בשלוש שנים (במקום ארבע).
☚ זכאות לפטור מלא משכר לימוד למשך 3 שנים.
☚ מסלול מהיר לתואר שני: צבירת שעות לתואר שני כבר במהלך הלימודים לתואר ראשון, והמשך ישיר לתואר שני בתכניות הקיימות במכללה.
☚ קורסים ייחודיים המיועדים באופן בלעדי רק למשתתפי התכנית.
☚ התנסות מעשית ייחודית במסגרות בלתי פורמליות.
☚ פיתוח יוזמות חינוכיות מרעיון להגשמה.
☚ העמקת הידע הפדגוגי המקצועי.
☚ חידוד החזון החינוכי והקול האישי.
☚ הרחבת ההשפעה האישית במערכת החינוך ובקהילה.
☚ הכשרת קבוצת מנהיגות ייחודית בחינוך.
☚ מערך מלווה ומסייע בשיבוץ למערכת החינוך בתום הלימודים בתכנית.
☚ לימודים לתואר שני חינם במכללה לבוגרי התכנית