שמיעה

הירידה ברמת השמיעה יכולה להיווצר כבר במהלך ההריון וממשיכה עד סוף החיים. אצל ילדים צעירים קיימת לעיתים ירידה עקב בעיות באוזן התיכונה. עבור מבוגרים הסיבות שונות, כגון חשיפה לרעש, חשיפה לעוצמות גבוהות עקב ירי ו/או פצצות שונות, מחלות שונות, (אוטואימוניות, סוכרת ועוד), גיל, תרופות אוטוטוקסיות ואחרות, וירידה ללא גילוי סיבה כלשהי (גם בירידה פתאומית). הקליניקה תבצע בדיקות שמיעה לילדים ולמבוגרים מעל גיל שנה. מטרת הבדיקות היא לקבל אבחון מדויק על מנת להגיע לטיפול הנכון של המטופל.

בדיקת שמיעה: בדיקת שמיעה: בה בודקים זיהוי צליל טהור, בדיקת עצם, שמיעה והבנת דיבור על מנת לאבחן את סוגי ירידת השמיעה וחומרתה על מנת להפנות לגורמים המתאימים. בסיכום הבדיקה נעשית אינטגרציה והסבר למטופלים, אבחון הצורך בשיקום שמיעה באמצעות מכשירי שמיעה או לחילופין שתל שבלול או מכשירי עצם. נעשה הסבר על הפיסיולוגיה של השמיעה והצורך בהגנה על האוזניים. באמצעות הבדיקה ניתן לאתר גם חשד למקרי בעיה בעיבוד שמיעה מרכזי.

בדיקת טמפנומטריה: לאבחנה בין בעיות הקשורות לאוזן התיכונה, קיום נוזלים באוזניים ו/או בעיות באוזן התיכונה לבין סוגי ירידה אחרים.

בדיקת ABR: יכולה להיערך ללא שיתוף פעולה של הנבדק, מטרתה זיהוי סף שמיעה אצל ילדים צעירים ומבוגרים, וזיהוי בעיות נוספות.

אימוני שמיעה: עבודה על תפיסת דיבור ברמות שונות, עבודה על אלמנטים קוגניטיבים החשובים לתפיסת הדיבור, ותעשה הדרכה לאנשים הקרובים למטופל.

בעתיד תופעל ניידת לבדיקות שמיעה שתיתן מענה לפריפריה. הניידת תגיע למרותקים לביתם, למעונות קשישים ולמטופלים במקומות מרוחקים שנבצר מהם להגיע לקליניקה.