תחום חינוך ומנהיגות

מחוץ לכיתה מחוץ לקופסה

הפקולטה לחינוך ומנהיגות במכללה מכשירה מורות וגננות לתואר ראשון ושני, בגישה חדשנית ותוך דיאלוג חינוכי פתוח ומשמעותי.
תהליך ההכשרה שם דגש על מנהיגות ומקצועיות של מורי ומורות העתיד, תוך התייחסות לגיוון, שונות וריבוי תרבויות המאפיינות את החברה הישראלית.
כחלק מהחזון, נוקטת הפקולטה בגישה פדגוגית שוויונית וחדשנית המהווה אבן יסוד בתהליך ההכשרה, ונועדה לפתח את הידע והמיומנויות לשם העצמה אישית וההכנה לתפקיד מורה מחנכת ומשפיעה.

חדשנות ויזמות

האקדמית אחוה והפקולטה לחינוך ומנהיגות חרטו על דגלן יזמות וחדשנות כעוגן וכערך המלווה את תהליכי ההוראה, הלמידה וההערכה בהתאם לתפיסת דמות הבוגר שנבנתה כמודל לשנת 2030.
למעלה מ-60% מהקורסים משולבים בהוראה חדשנית ושימוש בטכנולוגיה של בינה מלאכותית , למעלה מ-60% מהסגל האקדמי משלבים חדשנות פדגוגית בהוראה ולמעלה מ-1,000 סטודנטים חווים למידה בפדגוגיה חדשנית.
ההבנה כי יישום חדשנות פדגוגית היא הכרח עבור הסטודנטים במכללה, מאפשרת פריצת דרך והובלה בבואם לשדה החינוכי
תוכניות‭ ‬הלימודים של תואר ראשון בהוראה‭ ‬מציעות‭ ‬חוויה‭ ‬לימודית,‬ בדגש‭ ‬על‭ ‬יזמות‭ ‬בחינוך‭ ‬באמצעות‭ ‬חשיבה, ‬הכרות והתנסות עם חדשנות בתהליכי הוראה‭ .
במהלך הלימודים ניתן דגש‭ ‬על‭ ‬בחירה‭ ‬בקורסים חדשניים‭ ‬בשילוב‭ ‬טכנולוגיות‭ ‬ייחודיות,‭ ‬תוך‭ ‬חיזוק‭ ‬הקשר‭ ‬עם‭ ‬השדה‭ ‬החינוכי.
הסטודנטים לתואר בחינוך מוזמנים לבחור ממגוון קורסים בנושאים המרחיבים את הפרספקטיבה באשר לחינוך ומטרותיו.

פדגוגיה מתקדמת

פדגוגיה חדשנית מהתיאוריה לשדה, הלכה למעשה מיושמת בגישה המבוססת על חקר הנוירופדגוגיה. בהקשר זה התוכנית הייחודית לתואר שני בנוירופדגוגיה, המשלבת בין ידע בפדגוגיה ודידקטיקה לבין נוירו-פסיכולגיה קוגניטיבית וממצאים מחקר המוח.ההוראה וגם הלמידה, מתבצעות באופן יעיל כאשר הן נעשות בהתאמה לתהליכי עיבוד המידע במוח. הנוירופדגוגיה מפתחת ומפעילה בכיתה ובבית הספר מודלים חדשניים של הוראה.
תהליכים ייחודיים של תפקודים קוגנטיביים כמו למידה, זיכרון, שפה, רגש, קשב, פונקציות מינהליות, תכנון, קבלת החלטות והתנהגות חברתית מבוססים על ממצאי חקר המוח ועקרונות התפקוד שלו.
בנוסף, מתקיים שיתוף פעולה עם בתי הספר בשדה היוצר קהילה מקצועית המורכבת ממורים בבתי הספר, מדריכים פדגוגים וסטודנטים המאפשר דיאלוג בין התיאוריה למעשה ופיתוח מעשיר ומקצועי.
במקביל לכך במסגרת מיזם ייחודי למכללה, 'כיתה באקדמיה' מגיעים תלמידים מבתי הספר עם מוריהם ללמוד במכללה תוך לווי של הסטודנטים שלנו והמדריכים הפדגוגיים לתרגול ההכשרה המעשית.
ההכשרה המעשית מאפשרת התנסות במצבי אמת של הוראה ויישום התיאוריה בשדה החינוכי.