תחום מדעי החברה והרוח

לימודים רב תחומיים

מדעי החברה והרוח מקנים לסטודנטים השכלה כללית רחבה, מבט פנורמי על תחומי דעת שונים ויכולת ליצור קשרים ביניהם. בתקופה המתאפיינת בגלובליות, רב-תרבותיות וטשטוש גבולות בין תחומי דעת.
הרב תחומי במדעי החברה והרוח מגבש תשתית לימודית מעמיקה אשר מרחיבה את אפיקי הידע של כל הסטודנט וסטודנטית לתואר ראשון במגוון תחומי דעת, לימודים שפותחים צוהר לכלל הידע האנושי, מחברים את העבר, ההווה והעתיד ומשלבים שדות ידע רחוקים וקרובים.
לימודים לתואר ראשון רב תחומי במדעי הרוח והחברה מעניקים לכל סטודנט וסטודנטית ארגז כלים מקצועיים שיסייעו לכם להתמודד עם האתגרים שהמאה ה-21 מציבה.

תואר ראשון רב תחומי

תואר ראשון המעניק השכלה אקדמית רחבה ועדכנית, תוך טעימה ממגוון המקצעות הן במדעי הרוח והן במדעי החברה. הרב תחומי במדעי החברה והרוח מגבש תשתית לימודית מעמיקה אשר מרחיבה את אפיקי הידע של כל הסטודנט וסטודנטית לתואר ראשון במגוון תחומי דעת, לימודים שפותחים צוהר לכלל הידע האנושי, מחברים את העבר, ההווה והעתיד ומשלבים שדות ידע רחוקים וקרובים. בנוסף להרחבת אופקים לימודים רב תחומיים פותחים הזדמנויות בפיתוח קיירה בתחום משאבי אנוש, חינוך, פסיכולוגיה, סביבה וקיימות. הלימודים במחלקה מקושרים ללימודי המשך הקיימים בקמפוס גם בהתמחות מקצועית מעשית וגם בתחומי רוח וחברה.
הלימודים מותאמים לסטודנטים העובדים במשרה מלאה או חלקית ולבעלי משפחות. התכנית מאפשרת לשלב רכישת השכלה אקדמית איכותית עם שגרת עבודה וחיי משפחה.
התכנית לתואר כוללת בחירת ארבע מתוך תשע חטיבות לימוד בתחומים הבאים: חינוך, משאבי אנוש, פסיכולוגיה, ניהול משברים וקונפליקטים, סוציולוגיה, סביבה וקיימות, תולדות הרעיונות (היסטוריה), ספרות עברית ולימודי תרבות. הלימודים מרוכזים בשני ימי לימוד בהתאם לבחירת החטיבות ופרוסים לאורך שלוש שנים כולל סמסטר קיץ.

תואר שני בתרבות עם ישראל

התכנית לתואר שני מיועדת לבוגרי תואר ראשון המתעניינים בהעמקת הידע בנושא תרבות עם ישראל. התכנית תעמוד על שורשיה של התרבות היהודית, תוך הדגשת האספקטים הרלוונטיים לחיים ולחברה בישראל בת זמננו. תכנית הלימודים מבטאת את המגוון הרחב של תרבות עם ישראל לאורך הדורות, ועוסקת בקהילות היהודיות במערב ובמזרח, ודנה הן בסוגיות תיאולוגיות והן בהתפתחותה של תפיסה יהודית חילונית. הלימוד נעשה מתוך גישה פלורליסטית, שוויונית וביקורתית, תוך כיבוד השונה וההשקפה האישית של הלומד ועולם אמונותיו. התכנית, שמלמדים בה טובי המרצים בתחומם, היא בין-תחומית, ומשלבת בין היסטוריה, ספרות, פילוסופיה ואמנות.
ההוראה בתכנית הינה חויתית ובנוסף להרצאות כוללת גם סדנאות וסיורים בארץ ובחו"ל. דרך ההוראה בחלק מן השיעורים תהיה שיתופית ורבת דיאלוגים. מוסמכי התכנית יזכו להשתייך לקבוצה ייחודית, שלה תהיה הזכות והחובה לשמר את מורשת תרבות עם ישראל בקרב הדור הצעיר ובכלל, ולא פחות מכך, תאפשר להבין טוב יותר את מורכבותה של החברה הישראלית ואת ההווה של כל אחד ואחת מאיתנו.