"*" אינדוקטור שדות חובה
מתעניינים/ות בלימודים? השאירו פרטים ונחזור אליכם/ן
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או חייגו כבר עכשיו 3622*
"*" אינדוקטור שדות חובה
הימים קשים וכואבים וכולנו חווים התמודדות נפשית מורכבת שנובעת מחוויה של הלם, חרדה קיומית, שבר ודריכות, קריסת השגרה, פגיעה בתחושת הביטחון הפסיכולוגי והמוגנות, ערעור של חוויית היציבות והשליטה, וחוסר ודאות בנוגע לעתיד. על הרקע הזה, הורים רבים נעים בין חשש ודאגה באשר לחזרה של הילדים למסגרות החינוך לבין הרצון לשמר את השגרה ולייצר עוגנים לתפקוד גם במצב כאוטי שלא ברור כמה זמן צפוי להימשך, במיוחד לאחר חופשת חג מתמשכת וטשטוש הגבולות שהילדים חווים בשהייה ארוכה בבית ללא מעש וללא מסגרת.
במצבי חירום מתמשכים, בהם אין לנו מפות ניווט או תבניות מוכרות להתמודדות וקשה לראות את האופק לסיום המשבר, קשה לדעת כיצד 'נכון' לפעול. עם זאת, מחקרים מראים שככל שאנחנו מסוגלים לאסוף את עצמנו לתפקוד והתמודדות אקטיבית, לצד הכאב, כך נפתח פחות תסמינים פוסט-טראומטיים בהמשך.
אז איך ניתן בכל זאת לתמוך בילדינו בחזרה מדורגת לשגרת חירום גם כשאנחנו חוששים ודואגים? ד"ר פנינית רוסו-נצר חוקרת מרצה בפקולטה לפסיכולוגיה וראש המעבדה לחוסן נפשי באקדמית אחוה על איך תוכלו לתמוך בילדיכם בחזרה מדורגת לשגרת חירום.
לכתבה המלאה לחצו על הלינק…