Professor Type: מרצה

השכלה
תואר ראשון בפסיכולוגיה וספרות משווה מאוניברסיטת בר אילן, סיום בהצטיינות יתרה. תואר שני בביבליותרפיה מאוניברסיטת חיפה, מצטיינת דיקן. דוקטורט בפסיכולוגיה קלינית במסלול הישיר לדוקטורט כמלגאית נשיא באוניברסיטת בר אילן. פוסט דוקטורט בתוכנית הבין תחומית לפסיכואנליזה באוניברסיטת חיפה
מחקר
חוקרת זהות וטראומה בגישה רב תרבותית
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Psychology
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Culturally Sensitive Clinical Psychology
פרסומים נבחרים
- HaCohen, N., Shapira-Sadee, K. & Tuval-Mashiach, R , (Forthcoming). Reciprocal movement as a platform for mental well-being: a relational research method that explores the quality of movement between patient’s and therapist’s self-states in psychodynamic psychotherapy. BetweenUs (Hebrew)
- HaCohen, N., Atzil-Slonim, D. Bar-Kalifa, E., Fisher, H. & Tuval-Mashiach , R, (2019). Multiplicity and mutuality in the transition of patient and therapist's self-states: comparison of good vs. poor outcome groups. Psychotherapy Research. 29, 770-783
- HaCohen, N., Amir, D., & Wiseman, H, (2016). Transition to a fertile identity: Women`s Narratives of crisis and change in shifting from infertility to pregnancy. Megamot (Hebrew), 50, 55-91
- HaCohen, N, (2016). Two person model for investigating change in psychotherapy – The development of a relational scale. Unpublished manual, Bar-Ilan University, Ramat-Gan

השכלה
I studied Communication Disorders at the Lincoln Institute of Health Sciences, Melbourne Australia, attaining my BApplSci in 1985. I then studied Linguistics at Bar-Ilan University, attaining my MA in 1994. In 1998, I commenced studies towards a doctorate in Linguistics at Ben Gurion University of the Negev and was awarded my Ph.D. in 2003
מחקר
My previous research has included clinical application of linguistics. Current projects include research into quantitative intelligibility measures as a clinical tool, the use of simulations in the training of communication clinicians, and the speech, language and communication skill development of the visually impaired
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Communication Disorders
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
פרסומים נבחרים
- Cohen, Aviya and Leah R.Paltiel-Gedalyovich , (2015). Towards an experimental paradigm for testing knowledge of definiteness. International Journal of Mind, Brain & Cognition, Vol 6, No. 1-2

השכלה
2014-2018
Ph.D. in Education Dept. of Education, Ben-Gurion University of the Negev Israel
2009-2012
M.A. in Educational counseling Dept. of Education, Ben-Gurion University of the Negev, Israel
2003-2007
B.A. in Behavioral Science Dept. of Psychology, Ben-Gurion University of the Negev, Israel
מחקר
:My research focuses on three main areas
a. The relations between motivation and personal characteristics, and whether they predict differences in psychological, social and academic outcomes among learners and teachers
b. The relations between social media and psychological and educational outcome, and whether the educational environment (parents and teachers) can influence students use of social media
c. The relations between adolescence's risk behaviors and psychological and educational outcomes, and internal resilience factors, and how parental and school intervention can mitigate these adverse effects
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Educational Psychology
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
פרסומים נבחרים
- Cohen, R., Assor, A., Hoashle, H., Gueta, B., Steffgen, T., Otterpohl, N., Schwinger, M., & Kanat-Maymon, Y. (In press), Mothers’ sense of authentic inner compass as a parenting resource: Relations with autonomy-supportive parenting and adolescents' well-being. Journal of Adolescence

השכלה
תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה, אוניברסיטה העברית בירושלים; תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית, אוניברסיטת בן גוריון בנגב; תואר שלישי במחלקה לסוציולוגיה של הבריאות, הפקולטה למדעי הבריאות, אוניברסיטת בן גוריון בנגב
מחקר
תחומי המחקר שלה מתמקדים בחקר הסלוטוגניות, התמודדות עם לחץ ומקורות הבריאות בקרב ילדים ובני נוער. תחום מרכזי נוסף בעבודת המחקר שלה הוא חינוך לשלום, פיתוח סובלנות והכרת ה"אחר" במצבי סכסוך ברמות שונות-בינאישית, משפחתית, קהילתית ולאומית
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Educational Psychology I Conflict Studies
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
פרסומים נבחרים
- Zigenlaub, E. & Sagy, S, (2023). Learning the narrative of the other. What type of encounter is more effective? In F. Ferrari, M., Leiner, Z. Barakat, & M. Sternberg (Eds.). Encountering the Suffering of the Other. Transdisciplinary Perspectives from the DFG Project "Hearts of Flesh-not Stone." (pp. 181-202). Göttingen, Germany: Vandenhoeck and Ruprecht
- Sternberg, M. & Sagy, S, (2023). When Israeli students encounter Palestinian narratives. In F. Ferrari, M., Leiner, Z. Barakat, & M. Sternberg (Eds.). Encountering the Suffering of the Other. Transdisciplinary Perspectives from the DFG Project "Hearts of Flesh-not Stone." (pp. 165-180). Göttingen, Germany: Vandenhoeck and Ruprecht
- Sarid, A., Srour, A., & Sagy, S, (2023). Sense of national coherence and willingness to reconcile: The case of the Israeli- Palestinian conflict. In F. Ferrari, M., Leiner, Z. Barakat, & M. Sternberg (Eds.). Encountering the Suffering of the Other. Transdisciplinary Perspectives from the DFG Project "Hearts of Flesh-not Stone." (pp. 151-164). Göttingen, Germany: Vandenhoeck and Ruprecht
- Leshem, B. & Sagy, S, (2023). Legitimization of the other narrative as a mediator of the relationships between national honor, dignity perceptions and the willingness to reconcile. The case of the Israeli-Palestinian conflict. In F. Ferrari, M., Leiner, Z. Barakat, & M. Sternberg (Eds.). Encountering the Suffering of the Other. Transdisciplinary Perspectives from the DFG Project "Hearts of Flesh-not Stone." (pp. 203-220). Göttingen,Germany: Vandenhoeck and Ruprecht
- Shachar, E., Walden, T., Ben Asher, S., Huss, E., & Sagy, S, (2022). Eee shel sheket b’yam so’hehr: Bet sefer l’yelday plitim b’Lesbos [An island of quiet in a stormy sea: School for children of refugees on Lesbos]. In O. Nutman-Schwartz (Ed.). Avoda socialeet tachat esh: Teyoriya, mechkar, v’hitarvoot [Social work under fire: Theory, research, and intervention] (chpt. 16). Haifa: Pardes Hotza’a L’Or
- Ben Asher, S., Huss, E., Waldman, T., Shahar, E., & Sagy, S, (2021). Behe’ader bayit u’medina – hatikvah b’kerev yaldey haplitim b’beit hasefer l’shalom. [When home and state are missing – hope among refugee children in the School of Peace. Ha’yeutz Ha’hinuchi [The Educational Advising]
- Zigenlaub, E., & Sagy, S, (2020). Encountering the narrative of the "other": Comparing two types of dialogue groups of Jews and Arabs in Israel. In A. Mana & A. Srour (Eds.). Israeli and Palestinian Collective Narratives in Conflict: A Tribute to Shifra Sagy and Her Work (pp. 288-312). Cambridge Scholars
- Mana, A., Srour, A., & Sagy, S, (2020). Sense of community coherence, perceptions of collective narratives, and identity strategies in intra-and inter- religious group conflicts. In A. Mana & A. Srour (Eds.). Israeli and Palestinian Collective Narratives in Conflict: A Tribute to Shifra Sagy and Her Work (pp. 131-157). Cambridge Scholars
- Srour, A., Mana, A., & Sagy, S, (2020). Perceptions of collective narratives: Toward an empirical tool of measuring inter-group relations in conflictual contexts. In A. Mana & A. Srour (Eds.). Israeli and Palestinian Collective Narratives in Conflict: A Tribute to Shifra Sagy and Her Work (pp. 85-105). Cambridge Scholars
- Sagy, S, (2020). Introduction: Can we empathize with the narrative of our enemy? A personal odyssey in studying peace education. In A. Mana & A. Srour (Eds.). Israeli and Palestinian Collective Narratives in Conflict: A Tribute to Shifra Sagy and Her Work (pp. 8-18). Cambridge Scholars

השכלה
.Ph.D בפקולטה למתמטיקה ומדעי הטבע, האוניברסיטה העברית
.M.A בבית הספר לחינוך, האוניברסיטה העברית
.B.Ed בחוג לתנ"ך, מחשבת ישראל ומחשבים, במכללה לבנות בית וגן
מחקר
המחקרים שלי עוסקים בשילוב הטכנולוגיה במערכת החינוך ותקשוב בבתי הספר. בנוסף, ביצעתי מחקרים העוסקים במאפייני התקשורת בין תלמידים, מורים והורים באמצעות כלי התקשורת החדשניים בכלל ובפרט באפליקציית ה- WhatsApp. בעקבות הקורונה התחלתי לחקור את הלמידה מרחוק בהשכלה הגבוהה, תוך התמקדות בתפיסת תפקיד המרצה בקורסים מקוונים ממבט הסטודנטים, במגזרים ובזמנים שונים. בנוסף, מחקר הבוחן את הקשר בין הכוונה עצמית של הסטודנטים לתפיסת תפקיד המרצים בקורסים מקוונים
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Education
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
פרסומים נבחרים
- Wasserman, E., & Refaeli, C, (2018). Implementation of the ICT Program in Schools from the Point of View of the ICT Coordinators. Journal of Education and Development. 2 (1)
- Wasserman, E., & Maymon, Z, (2017). The Correlation Between Professional development and teacher's self-efficacy. International Education Research, 5(1), 1-12
- Wasserman, E., & Targani, T, (2016). The Impact of ICT on the Professional Role of the Teacher from the Viewpoint of the Principal and Administrative Staff. International Education Research. Vol. 4(2). Pp. 31-42

השכלה
לימודי תואר ראשון – אוניברסיטה פתוחה, תעודת הוראה -מכללת אחווה, תואר שני באוניברסיטת תל אביב, תואר ששלישי באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע